Tillbaka i Göteborg!

Julen är mer eller mindre avslutad, tråkigt på ett sätt - men vilken jul det har varit :) Varför måste dagarna gå så fort för?? Vi har haft det mysigt i Lysekil, träffat vänner men mest umgåts med familj. Gjort allt det där som hör till julen, ätit, sett på tv, spelat sällskapspel, delat ut julklappar.. ja ni vet! Är verkligen nöjd över mina julklappar! Älsklingen gav mig så mycket fint :) Underkläder från Dolce Gabbana, ett halsband från Dyrberg & Kern, en kudde att ha i badkaret - jag gillar att bada :P Och annat smått och gott... Fick bland annat ett halsband från Snö av H:s föräldrar och syskon + bärbara telefoner 2 st och lite därtill. Mamma gav mig massor, som tillexempel en härlig badrock och en jättefin stickbok! Så kan jag utveckla min stickning :)) Pappa hade köpt lyxig hårfön, Brosan gav mig bla. presentkort på NK... Givetvis är julklappslistan längre än så - som den lyckost man e :P

Ikväll har vi varit i Sävedalen hos H:s farmor och farfar på middag, och julklappsutdelning här med. Är faktiskt fortfarande i Sävedalen för vi orkade inte åka hem. Har nyss sagt hej då till släktingar så det är skönare att slappa här :)

Var lite snabbt på mellandagsrean tidigare idag, men hjälp vad drygt det är! Urmycket folk, redan utplockat och det enda som finns kvar är udda större storlekar :( Är så kul de där gångerna man hittar riktiga fynd - men det är sällan! Blev så irriterad när jag var på Victoria Arena, bara så ni vet så lägger det fram reakläder från förra mellandagsrean! Såg en tröja jag provade förra mellandagsrean och funderade på att köpa, men blev aldrig så och nu fanns den kvar. Falsk marknadsföring!?? Märk gärna ut att kläderna kommer från förra årets säsong - speciellt när det är designmärken.

Nu är det inte många dagar kvar till 1 januari, och jag kan inte låta bli att fundera på när ytterligare reformer trär i kraft vad det kommer innebära för gemene man. Ser inte ljust ut för pensionärer i allafall... Och inte för dem som vill trygga sin framtida pension heller. Nä, om du väljer att privatspara till pension så går gränsen nu vid 12 000:- om året from 1 jan, annars ska du skatta så du förlorar på det! Kvittar hur människor försöker trygga sin framtid så slås benen undan för dem..  Inte  räcker det att sänka pensioner..
 
Nä, Per Nuder höll ett bra tal förra året - "Människorna på Lidingö, Täby osv. har verkligen något att fira på nyårsafton, förmögenhetskatten är bortagen, bostadskatten likaså, och minskad skatt på inkomst. Där kan man skjuta champangekorkarna i taket" På vems bekostnad blev detta?? Jo, på den sjuke, arbetslöse, pensionären osv.. Vi har blivit berövade på vårt trygghetsystem! Skulle få en 1000 lapp mer i plånboken, vilket skämt - Den försvinner ju på en förhöjd a-kasse avgift/fackavgift, en förhöjd bensinskatt, komunal avgift på fastighet och att privata försäkringar bör täckas. Sen blev det aldrig 1000 kronor heller, inte för medelinkomsttagaren.

Ingen har fått mer i plånboken förutom de som redan har i överflöd. Och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt den politik som förs. Vi kommer inte att ha en högkonjuktur för evigt men folk tycks tro det, inflation är att vänta och regeringen eldar på en redan rådande högkonjuktur. Jag vill se ansvar! Vad som pågår är ansvarslös, girig moderat politik. Och de tre andra lallarna i alliansen har inget att säga till om, de har vänt politiska ståndpunkter och ideologier ryggen. Tacka vet jag kristdemokrat Alf Svensson som vågade stå upp och ifrågasätta regeringen häromdagen. Han står endå för sina ideal, även om jag inte ofta delar dem.

Människor ser sällan vad de har som är bra, och det som de har tror de är för evigt. Ingenting är säkert - de fördelar vi har kan lika fort tas bort som de infunnit sig. Vi har haft ett land att avundas, men vad kommer vi få? Vad håller vi på att få? Vi pratar om fusk - jag vill bara meddela att siffror visar att "fusket" uppgår till 5 % i Sverige - Det är inte mer. Men vi har gjort det till en vedertagen sanning att det fuskas så mycket - De flesta fuskar INTE!! Iallafall inte om man håller sig borta från moderata ministerposter - Där fuskas det tydligen.. Intressant hur de dömer ut fuskare när de själva är dom som fuskar! Ja, allt är en soppa utav dess like.. Vi får väl se vad framtiden har att ge - eller ta.


Nu har Jag hållit mitt jultal iallafall! Haha, Ha det gott allesammans!! :))

Kommentarer
Postat av: Big M

Lärare? Nej nej, du ska bli politiker! Men kommer jag att rösta på dig? Haha finns inte en chans, trots att du är min vän, så har du en heeeeel del snevridna åsikter ;)

2007-12-27 @ 12:39:30
Postat av: cut

Haahahah.. Jasså du ;) Hur kommer det sig att oppositionen aldrig lett större om mina åsikter nu är så snevridna?? Nope.. lärare får det bli - till att börja med iallafall :P
Kramar!!!!

2007-12-27 @ 19:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0