Födelsedagsfest...

Fest för C igår, hon närmar sig ytterligare ett steg upp på ålderstegen. Vilket innebär att vuxen livet mer eller mindre är ett faktum nu..

Vi var inte så många, men tjejgänget skulle fira henne. Lite vindrickande, lite snacks och prat skulle göra kvällen. Efter present öppning har C ett ytterligare önskemål inför kvällen

- Då jag fyller år, önskar jag att alla här ikväll går "All in"

Önskemålet gick i uppfyllelse, kvällen kan verkligen kallas "all in"... Total katastrof! För att vara ett gäng tjejer som i sanningens namn faktiskt närmar oss 25 liknade festen ett ungdomsboende för splittrade 16 åringar.

Låt mig göra en lista på kvällen händelse:

  • A och K spiller rödvin i C-s säng, på ett nyinköpt och dyrt överkast. Men de väljer att se händelsen som en bagatell, vilket inte uppskattas av C. När C sen vill att jag tillsammans med A och K ska fixa en taxi för att ge oss därifrån får hon en dörr i ryggen av K. En kontrovers utav dess like utspelar sig, där det inte talas med särskilt små bokstäver snällt uttryckt.
  • Jag, A och K får inte tag i taxi, så vi hoppar på en buss som lämpligt nog kommer förbi. A och jag har inget busskort och anser inte att vi ska behöva betala... K försöker förhandla med busschaffisen som har ett tidschema att följa och inte tid att ta långvariga diskussioner. Bussen rullar därför så sakta in mot stan, men med 3 irriterande moment på. Dessa tre moment, alltså K, A och jag är alldeles för högljuda, och rackar ner på varandras tidigare killar. Ingen lämnas åt slumpen vare sig det handlade om engångsföreteelser eller långvariga relationer. Enskilt försöker var och en försvara sina val av killar men stämningen blir bara sämre och sämre, högre och högre. Busschaffisen har stannat bussen nu och säger i micken att vi stör de andra resande och att vi måste lugna oss. Hans önskemål ignoreras av samtliga inblandade. Nu väljer istället en lite smått alkoholiserad kvinna att försöka få oss att dämpa oss. Hon säger att ingen på bussen är intresserad av våra liv och att det är ointressanta samtal vi ägnar oss åt. A som med tanke på sitt normala sinnelag inte undviker att ta strider, överraskar med att ge kvinnan ett smakprov på vårt vin. Kvinnan låter oss nu vara och dricker vin istället...
  • Avenyn upp, till fots. A, K och jag är vansinniga på varandra. Jag får rödvin på min kappa och lackar, A försöker då att ta bort rödvinet med snö och K missuppfattar situationen för att det är snökrig och slänger snö i håret på mig. Vi har vid den här tiden blivit uppmärsammade av övriga personer som var på avenyn vid den här tiden och de underhåller sig med att följa vårt drama. Jag skriker på K, A skriker på mig, K väljer att himla med ögonen. Och fråga mig -Vad är problemet?
  • Nu står vi utanför Park lane, och jag som annars fixar Vip-en vägrar. Jag önskar med hela mitt hjärta att vi ska bli nekade att komma in för jag vill straffa A och K. Med snö på hela kappan och i håret släpper dock vakten in oss...
  • Väl inne så gör jag mitt bästa för att undvika K, sysselsätter mig med att dricka i baren, prata med bartendern lämna överflödig dricks.
  • A hittar mig och undrar om jag undviker henne och K, jag nekar till sånna anklagelser. -K har frågat efter dig 8 ggr och du har inte frågat efter henne! - Nej, men jag vill inte hitta henne heller!
  • Till slut kunde jag inte undvika K längre,och jag tar då med henne till spelborden för att skinna henne på pengar. Vi brukar aldrig spela, vet inte hur man gör men ber kopiern att förklara hur vi ska gå till väga. K vill inte dela med sig av sina pengar. Jag väljer då att spela upp alla mina, och när dom va slut frågade jag en kille som stod brevid om han kunde betala mina insatser. När jag förlorat tillräckligt, tröttnade han på att va "suger dad" och jag gick till garderoben för att gå hem.
  • Träffar C i garderoben, hon minns inte att hon och K varit ovänner, hon vet inte vem hon varit med, vad hon gjort eller något annat heller för den delen. Men en sak vet hon och det är att vi ska köpa mat och ta taxi hem. Jag går med på det, köper big mac och fixar taxin. En svindyr svarttaxi... När vi ska betala envisas C att få betala med kort. Efter tjat och åter tjat från C sida om att inte svarttaxigubben tar kort ger jag han kontanter och puttar ut C ur bilen.
Vad är detta för beteende? Pengarna var slut, anseendet var borta kvällen var nu slut och jag väljer att kalla det "All out" snarare än "All in".

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaha. Ni rockar ju. Skräll att det händer så när det är brudar som är ute och festar. :)

2007-02-27 @ 20:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0