Båstad

Efter mitt förra inlägg kunde jag inte sluta tänka på sommaren! Eller egentligen började det redan i söndags efter mitt uppvaknande till det soliga köket. Skulle vid lunch besöka mitt eventuella sommarjobb och det blev ett angenämt möte, dock med ett önskemål från min sida -Måste vara ledig vecka 28!!

Vecka 28 är nämligen tennisveckan i Båstad och efter förra året kan man bara inte missa en repris! Låt mig berätta:
Tillsammans med K och L skulle vi ha en semesterhelg i Båstad, under förutsättning från L-s sida att vi hade fixat ett ordnat boende. Jag och K hade fixat en bil och tyckte det skulle få bli inte bara transportmedel , utan även boende. Om nu försök att få tag i "ordnat" boende sket sig. Vi valde att låta L tro att boendet var fixat så hon inte skulle backa ur.

Framme i Båstad efter systemetstopp i Halmstad var det nu dags att visa upp vårt boende för L... Vi gav ett par tappra försök på hotell och vandrarhem men allt var fullbokat.
- Vi tänkte bilen L? sa jag och K
-Va?
-Ja, eller så har vi med oss ett tält..? försökte vi med diplomatiskt tonläge
- Men jag sa ju att tält var uteslutet under alla omständigheter och för det andra får man inte tälta i Båstad!
- Oj då...
-Oj då? Oj då? Alltså detta är så typiskt er! Stanna bilen!

Jag och K tittade nervöst på varandra medan L gick sin väg från bilen med mobilen i högsta hugg.
-Detta kanske inte va så bra av oss? sa jag
-Äsh det fixar sig. svarade K

L är nu tillbaka bakom ratten och vänder bilen.
-Vart ska vi? frågade jag lite försiktigt
- Vi ska 6 km utanför Båstad till en av mina anställda, vi får låna hennes stuga och bo där. svarade L
-F-n du e ju bara bäst chefen! Så uppstyrd! skrattade K
-Ja, jag känner ju er och tänkte att det va ingen ide att räkna med att ni ordnat nått. Hade inte åkt med till Båstad utan en "backup" plan...

L är nämligen chef och en mycket kompetent uppstyrd person, hon har saker under kontroll och gillar att ha det så. Jag och K däremot gör lite vad som faller oss in...

Väl vid vår stuga, M ringer och säger att hennes kille har blivit sjuk och att hon bara inte kan tänka sig att slänga bort helgen på att umgås med honom. Vi insisterade att hon bara måste komma, och en halvtimma senare är M påväg i 150km/h till Båstad!

Fyra flickor är på plats! Vi dricker massor av Rosé, äter ost, baugette, kyckling och Cheferna L och M röker. En perfekt sommarkväll! M och L fick namnet cheferna denna resan då de har sånna befattningar, åtminstonde en av dom.

In på Sand i Båstad (Efter att älsklings T misslyckats med gästlistan på Peppes;) Men vi grät inte för det, kvällen var absolut bäst på Sand! Drinkar, skumpa och shots... nivån var hög den här kvällen! I allafall för mig och K, cheferna hade vi tappat bort. Men då vi fan dom hade de fått kontakt med några snubbar vid ett bord. Visade sig vara VD- ar på ett par av Sveriges pokerbolag. Trevliga, förutom att den ena envisades att tafsa på mig, men jag fick för tjejrnas skull stå ut och försöka handgripligen hålla hans händer borta då det resterande sällskapet var så trevligt.

Cheferna försvinner för en stund, för att med besvikna miner komma tillbaka
-Fredrik Ljungberg är dvärg! säger L
-Stod brevid honom i baren och han va svinkort.. tillägger M

(Saken är den att L och M är ganska långa tjejer, sånna där vackra 1,80 tjejer och inte alls i min och K-s minilängd. Jag och K är exakt lika långa 167,5 cm... Så Fredrik är alltså inte dvärg, då han är längre än mig och K, och vi är F-n inte dvärgar!!)

Småtimmarna började närma sig och VD-n som inte kunde hålla händerna i styr ville att vi skulle följa med på en resa i hans hummel-limosin. Jag avböjde, då jag nu var riktigt trött på hans sliskiga uppenbarelse. Men några som var helt och fullt på ideén var mina kära tjejkompisar!

Med champange i överflöd och "Botten Anna" i stereon befann vi oss nu med ett antal främmande människor i en hummel-limmo. Jag försökte febrilt få undan den äckliga VD som förföljde mig även i limosinen(hur man nu lyckas med det??) Men det gick ut på att jag ständigt försökte byta plats med folk för att komma längre ifrån honom, och han bytte efter. När han till slut hamnat brevid mig hade jag tur för limmon stannade och alla skulle ur.

Nu var det en jakt framför oss, alltså en gigantisk lyxbåt. L och M åkte vidare hem, men jag och K följde med på båten. Om det fanns tillgångar på alkohol i limmon var det ingenting jämförelse med här! För att komma undan VD-n sökte jag skydd hos herrarna på övre däck. De var trevliga och underhållande, men precis så överlägsna som svinrika människor ibland kan vara..(vågar inte här uttala vilka det var, men låt mig säga så här.. de tillhör en av sveriges mest framgångsrika familjer och efternamnet är mycket mycket välkänt)

K satt kvar med snubbarna från pokerbolagen och berättade om underbara Saint Tropez, och hur jag och hon skulle ta oss ett par veckor där efter tennisveckan (total lögn, har aldrig varit i Saint Tropez) Men jag underhölls av hennes påhittighet och följde efter med egna lögner... Till slut visste vi inte vad vi sagt längre och för att inte bli avslöjade gav vi önskemål om att få åka hem. En av herrarna jag suttit brevid ville ha min mailadress, så kunde vi mötas upp i Saint Tropez, eller så var vi välkomna till Frankrike och hälsa på. Om jag skulle ge min löjliga hotmail adress hade vi varit påkomna, vi hade ju inte heller gett dem information att bygga en vänskap på. Allt vi gjort hade ju varit att ljuga!

I vilket fall ville vi nu hem, och de fixade så hummeln kom tillbaka för att hämta upp oss. Jag var supernöjd då vi skulle åka för den sliskiga VD-n var kvar på båten... Men misstog mig, precis innan bilen skulle rulla kom en man springandes längs bryggan för att åka med, det var han!

Nu var han värre en någonsin, och jag vill inte ens tänka på vad han "tagit" för något på båten...jag gjorde allt jag kunde och K försökte nu hjälpa mig att få honom att låta mig vara! I ett ögonblick när han tittade bort, tog jag en vodka absolut och stoppade ner i min väska ( måste vara efterdyningar från Rio). Snubben hade nu "full ribba" om man utrycker det på ett någorlunda fint sätt och jag bad honom åter och åter att låta mig vara. K kom till undsättning med en flaska champange och knuffade undan mannen. Klockan var nu strax efter 07,men K tyckte inte det fanns anledning att avsluta festen...

Nu var vi framme, men vi bad dem att stanna vid vägkanten då vi inte ville bli påkomna att vi bodde i en pytteliten stuga. Med champange i händerna och vodka i väskan hoppade vi nu ur limmon, och vinkade glatt hej då!

Precis så här ska en kväll i Båstad se ut.. och i sommar blir det repris men i sällskap av C och J!!! Dessa underbara små partyglada flickor ska fylla chefernas plats, då cheferna fick nog förra året.

Längtar!! Kommer bli så galet roligt! För ni bangar väl inte C och J??? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0