Till en början huvudvärk men med förbättring..

Idag fick jag och J redovisat vårt lilla project om provinsialläkarapporter på landsarkivet. Det gick riktigt bra, trots att jag imorse vaknade med spränghuvudvärk och fick ge mig sovmorgon på ett par timmar. Lite tråkigt att arbetet på landsarkivet är över nu, vi har haft så himla mysigt klassen.. Men får träffa några av dem ikväll igen då vi ska kolla film med historiskt tema och redovisa i slutet av veckan. Får se bara vad det blir för film.. tycks kunna spåra ur då förslag har lagts på att se Rambo III ??? Hahaha...

Ska umgås lite med min man här hemma innan jag beger mig iväg så blir inte så långt inlägg idag. Men måste bara tillägga :
Är det mer okey att en höginkomsttagare anlitar svart arbetskraft (vilken innebär noll och ingen säkerhet vare sig vid olycka eller för framtida pension för arbetstagaren) i tanke om att kunna spara in lite på sina utgifter, än att en arbetslös jobbar svart vid sidan av??? Tydligen tycker vissa det, men den ekvationen går inte ihop för mig. Är det roligare att låta skattepengar gå till en monark framför en behövande? Finns uppenbart sånna som tycker det med! (parantes - är för monarki, men avser liknelsen) Och sist men inte minst - Ska man gå till val på att stoppa fusket, snäva åt A-kassa och sjukpenning men samtidigt som förtroendevald fuska med åtskilliga skatteintäkter, och samhälliga förpliktelser!? Om någon bara kunde förklara logiken, moralen och ideologin för mig - den bli ju bara mer och mer obegriplig! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

den arbetslösa kanske är den som höginkomsttagaren anställer svart? ;)

2007-11-21 @ 09:25:20
Postat av: cut

Kan mycket väl vara så, vilket innebär ingen arbetsförsäkring ifall olycka skulle inträffa på jobbet,försämrade pensionsvillkor. Förlorade skatteintäkter från både arbetstagare och arbetsgivare. Det är en rättighet att man ska få ett jobb som innebär trygghet likväl ekonomiskt som social. Att det finns ett skyddsnät ifall sjukdom eller stramining på arbetsmarknaden inträffar. Det ska inte bara vara en arbetsgivares arbetsmarknad utan även en arbetstagagare. Jämlikhet skapar balans och bra förutsättningar! Allt gott!!

2007-11-21 @ 15:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0