Längtar efter Lördag!

Gissa vad jag nyss gjort!? Ja ni som känner mig och vet vilken latis jag blivit senaste året kommer inte tro det  -Men jag har varit ute och sprungit! Riktigt skönt och absolut något jag ska försöka göra oftare.

C sa en sak till mig imorse som gav en riktig tankeställare - "Har du och H växt ihop eller?" Och måste nog erkänna att det verkar inte bättre än så. Vi är med varandra varje dag, men det är en grym känsla att kunna vara med någon jämt utan att tröttna. Det är häftigt att två människor kan tycka så mycket om varandra att man liksom glömmer av dagarna och tiden flyter ihop.. Ska i och för sig försöka träffa mina vänner mer - men det är inte så mycket aktivitet på er heller, slöisar! ;) Och vi får styra upp det bums medsamma!

Längtar massor tills lördag då jag ska med H på kräftskiva. Ska bli riktigt kul att träffa goa människor, äta tonvis med kräftor och dricka litervis med vin:) Har ett ångestmoment jag måste ta mig egenom imorgon först bara - skolan. Är så fruktansvärt omotiverad, och imorn ska vi hålla på med palografi (textydning). Jag har inte skaffat boken och har ingen aning om vad det handlar om i stort. Jag som varit en dukig student, framförallt på gymnasiet men det är lääängesen nu. Universitetstudierna har det varit sisådär med, fixat allt men kanske inte alltid gått in för det så mycket som jag borde. Nu är motivationen i botten och det är en riktig uppförsbacke...

Ser precis på nyheterna nu, Reinfelt sänker sjukpänningen ytterligare -Skyll dig själv om du har cancer, hjärtbesvär eller depression. Han har även tillsatt en ny "miljonärminister" som skattefuskar. Det är ju komiskt om man ser på de ministrar som representerar oss och sitter i vår regering idag - Ett gäng mångmiljonärer. Inte konstigt att sjukpänning och A-kassa sänks i takt med att allmänyttan och statliga bolag privatiseras. Vi har ju spekulanterna på de politiska maktpositionerna + som miljonär behöver du inte oroas av inte ha råd att bli sjuk eller förlora jobb. Pinsam utveckling... PINSAM!


Kramizz på mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sötaste tjejen ;)

2007-09-14 @ 12:31:37
Postat av: den samma som innan ;)

Kommer du på onsdag?

2007-09-14 @ 12:37:43
Postat av: Blå

Läs på lite mer om dagens politik, innan du uttalar dig om sjukpÄÄÄÄÄÄnning osv

2007-09-18 @ 14:48:03
Postat av: cut

Ska givetvis stavas med E, ber om ursäkt där.

2007-09-18 @ 19:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0