Leila bakar..

Nä är det verkligen Leila? Självklart inte utan det är jag som bakar! Kokostoppar -enklare kan det inte bli. Är ni sötsugna liksom jag, gör receptet nedanför! Mumma :)

Kokostoppar

Ingredienser

15-30 st
50 g smör
2 medelstora ägg
1 dl strösocker
200 g kokosflingor


Gör så här

Sätt ugnen på 175°. Smält smöret. Rör ihop ägg och socker i en skål. Tillsätt kokosflingor och smör och rör ihop till en smet. Låt stå i 10 min. Klicka ut smeten med hjälp av två skedar och forma till 15 stora eller 30 små toppar på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen ca 15 min för stora toppar och ca 10 min för små toppar. Tips! Låt kakorna kallna. Ställ dem att stelna på bakplåtspapper.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0