Heeelt osant!

Centralbanken i USA sänker styräntan igen - vad f-n sysslar dom med? I ett desperat försök att locka investerare gör dom det tillängligare att låna pengar. Men de har ju redan inflation! Och att mer pengar trycks för att gå ut i systemet är inte rätt väg att gå -inflationen ökar och mina vänner VI går mot Weimar under 1930 tal... vi går mot Weimar.

Ska kolla vad Filippa Reinfelt har att säga i "rakt på med KG-Bergström" senare.. Men nu är det handboll på tv-n så får rätta mig efter sportfanatikern. Politiken får jag ta över webbtv innan det är läggdags. Ska bli intressant att se vad Filippa har för nytt att komma med idag. Antagligen, eller förresten tro mig när jag säger att hennes huvudreplik kommer vara -vi har ökat sysselsättningen, och fler har kommit i arbete. Ja, duktig flicka men vad mer har ni åstakommit? Och vilka typer av jobb? Fastanställningar? Nej, snarare osäkra jobb där arbetsgivaren kan säga tack och good-bye när helst den vill. Tro mig jag vill ha nya jobb, jag vill att alla ska ha jobb!! Men inte på moderaternas och Filippas vis med försämringar i trygghetsystemet och ökad inflation, större osäkerhet. Nej jag vill att jobb skapas genom ansvar, inte spel med människors sociala situationer.

Allt Gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0