AAAAAAAAAAjjj!!!!!!!

Jag tror fasen inte det går att beskriva hur ont jag har i en tand, min visdomstand. Igår var det en jobbig värk hela dagen, jag kände mig trött och inte riktigt okey. Men inatt kulminerade värken och vid 4 -5 tiden var det som värst. Min älskling var så gullig mot mig, vi kollade om det fanns någon akut-tandvård att åka till men icke, isåfall skulle vi få åka till sjukhuset. Men jag stålsatte mig och ringde nummret till akut tanvården vid 7 och jag fick komma dit senare. Det visade sig vara en inflamation vid visdomstanden, då det inte finns plats åt den att komma fram. Det gjorde obeskrivligt ont att ligga i tandläkarstolen då hon grävde med tång. Jag grät krokodiltårar.. Nu är det penicillinkur, och går inte värken över måste jag dra ut tanden - ajajaj.

Vilket gör det hela värre är vetskapen av att jag satte min goa vän i klistret som har ett minst sagt kaos på arbetet. Jag kunde inte gå och jobba idag, vilket gav henne ytterligare bekymmer - varför var den här förbannade tanden tvungen att ställa till det! Jag kan inte äta, bara dricka och jag är helt yr av värken. Fy för tandvärk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0