Lunch med Mammi snart..

Snart ska jag ge mig ut i snökaoset igen och möta upp Mamma för en lunch. Jag längtar.. inte efter att gå ut i snön men efter att träffa Mamma. Hon och brosan hade mys igår och jag fick inte vara med, jag ringde 3 ggr och sa att dom gärna fick komma och hämta mig om de kände för, eller komma förbi och hälsa på. Men icke.. Mitt utanförskap resulterade i att jag pratade med Pappa i telefon antal gånger igår, och redan hunnit med 3 ggr idag :) Hahaha.. Ja, jag som ofta har mys med Mamma ensam borde förstå att hon och R också ska få ha det, men som den lillasyster man alltid varit är avundsjukan på sitt äldre syskon aldrig över. TROTS att jag har en bror, far och mor som gett mig otroligt mycket uppmärksamhet.

Men nu ska jag få mitt mammamys, och lite presenter som hon köpt på resan. Fick två fina sommarklänningar av henne då vi hämtade henne på flygplatsen, sen fick jag och H lite andra fina grejer. Men jag väntar på den här presenten som jag vet är en 8 hour cream och lipstick från Elisabeth Arden! Det är de bästa mot nariga läppar och torra händer -kanon :)

Till helgen är det påsk och jag, H och brosan ska åka hem till Lysekil för att mysa och greja. Saker i trädgården som behövs fixas -men det beror på vädret. Kanske eldas det om vädret tillåter, ja det kommer eldas om vädret tillåter. Annars ska vi röja vinden.. Påsk är mysigt!

Jag trodde att jag kunde ha på mig roliga kläder imorse då jag skulle till Universitetet, men icke. Sitter här med dubbla sockar, slitna jeans och en kofta. Håret i en knut med diadem och smink är lika bra att hoppa över sånna här dar, det snöar bort. Jag som så gärna ville ha nya väskan över axeln idag, en klänning och mina mormorskängor. Men nänä..

Nu ska jag dra till min bruna bruna Mammi.. det är bra att blogga bort en stund när man väntar! Kramar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0