Morning blowie sunshine ;)

Ja, jag är faktiskt lite nöjd över att det blåser kalla vindar ute. Det är ju fortfarande sol och vackert, men blåsten innebär att man inte kan ligga ute (tycker iaf jag!). Och då behöver jag inte ha någon ångest över att vara inne! Jag kan få njuta av den vackra solen från datorskärmen, och endå inte känna längtan ut. Hade bara på mig en tunn bomullsklänning förut när jag rasta Bosse och det var kallt. Fast jag hoppas verkligen värmen kommer tillbaks snart igen endå!
Igår var vi och grilla på studiegången, jag och O käka urmumsig glass - Ben&Jerrys. H grillade kyckling åt oss, potatissallad. Och grillad banan med choklad till efterrätt -dubbla efterrätter! Gotta! Det var en tjej som gick förbi oss med sina hundar och hon kände ett annat par som hade samma ras som Bosse, så hon ringde dit dom. Bosse och Sigrid fick sig en rejäl lekstund, lilla bebben var så lycklig och söt. Hahaha, han ville aldrig sluta leka med Sigrid!
Och min dumma H som ska hålla på och retas!! Ååå alltså.. Paret sa till mig :"Du är ju helt svart!- hur kan du vara så brun på händer och fötter också?" Jag svarar: "Först var jag i Thailand för 1½ månad sen, så jag hade väl en grund, men jag har legat ute ett par timmar om dagen nu i helgen. Sen har jag mörkare hud..." Och H svarar med: "Ett PAR timmar! 7-8 timmar om dagen kanske!!! och skrattar!" Jag försvarar mig:"Men det har jag ju inte, det var typ 2 timmar i fredags, 3 i lördags och 2 idag kanske" Och han: "Nänänä"

Efteråt frågade jag: "Varför sa du så för? -du vet ju att jag inte varit ute särskilt mycket"
"Ja, men jag retades med dig" -svarade han
Kul, kul alltså att min pojkvän framställer mig som en mytoman! Jag vet hur min hud ser ut och är, jag behöver inte hävda mig eller pressa i timmar. Att ha mycket eller lite färg spelar mig inte så stor roll, självklart känner man sig fräsch då man är brunare, men va fasen. Och allt allt detta vet min H - men så ska han retas! jaja, ingen skada skedd men.. hrmm.

Nu ska jag iallafall retas tillbaka, kanske slänga lite vatten på han så han vaknar där inne i sängen, hihihi.. Eller så får jag sätta igång och skriva. Har en deadline till kl 12.00 idag! Men uppsatsen behöver inte vara helt färdig, bara större delen av den. Deadlinen är för att min handledare skall kunna läsa igenom den tills imorn och ge slutliga kommentarer... Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0