Sista spurten..

Varit på jobbet i stort sett hela helgen, så blir det när man jobbar från 9.30-22.30, hinner inte mycket mer. Men det var endå skönt att va i Lysekil över helgen, det blev trevligheter på fredag kväll och sen gillar jag mitt jobb som tusan! Jag fick lite sommarkänslor, och längtar verkligen tills jag, H och Bosse bor där i sommar. Men frågan är VART vi kommer bo... Pappa ska sälja huset :( Det är så blandade känslor, jag har levt hela mitt liv i det huset och jag älskar det. Den stora trädgården, närheten till skogen och havet som bara är en cykeltur bort. Men jag förstår Pappa att han vill flytta in till centrala Lysekil, och till något mindre. Som tonåring var jag ofta trött på att bo utanför Lysekil, behöva ta bussen och alltid sova över hos kompisar eller bli hämtad när vi varit ute på något. Men för 7 år sen fick jag mitt körkort och sen har jag glömt det där.. och så har jag ju alltid kunnat bo hos K: familj, vare sig det är hos hennes föräldrar eller farmor och farfar. Så det har varit väldigt skönt att kunna komma undan allt liv på sommaren. Umgås med grannar, djuren, släkt eller bara få va för sig själv då man är hemma.
Men men... Det kommer garanterat att bli riktigt bra endå, att ha närmare till jobbet. Kunna knalla hem från krogen utan att leta upp någon granne att dela taxi med. Och ha nära till Trampen och Pinnevik då jag vill bada och sola. Sen kunna cykla och gå överallt! Ingen mer bil... :)

Jaja, nu ska jag köra sista spurten på uppsatsen! Tro det eller ej men på onsdag morgon ska den in! Jag trodde att jag skulle komma upp tidigt imorse, men icke! Strunt samma för nu är jag iallafall utvilad och jag har gått en morgonpromenad med Bosse. Han börjar bli riktigt duktig på att gå promenader nu, far inte runt lika mycket, biter inte i kopplet och hoppar som valpar gör -utan går vid foten precis som han ska. Så nu kommer det promeneras fram över!

Dags att sluta skriva här och skriva klart den där förbaskade uppsatsen! Har jag sagt vad den handlar om? I annat fall så handlar den om i vilken mån män har tagit ut sin föräldraförsäkring och hur mäns föräldraskap förmedlas i läromedlen. Alltså en läromedelsanalys i hur skolan fostrar till föräldrar ur ett könsrollsperspektiv - Intressant va? Hör av er om ni vill ha ett ex då den är tryckt ;)


Hörs under dagen! (ps bild på nyduschad Bosse som H tagit ;)


image354


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0