Skriva på min blogg..

Ibland funderar jag på varför jag bloggar, jag har inget tema i min blogg. Det är vare sig återkommande dagens outfit, tema alá fotoblogg, bröllopsblogg, barnblogg, idrottsblogg, skvallerblogg mfl. Men idag kom jag på varför jag fortsätter med mina små inlägg för min lilla skara av läsare. Det är ju som en dagbok! Hela mitt liv har jag skrivit dagbok, små notiser om vad jag gjort, hur jag mår och vad som händer i mitt liv. Att skriva dagbok är givetvis mycket mer personligt, det är högst privata anteckningar om man säger så.. till skillnad mot bloggen alltså. Men det är ganska härligt att kunna gå tillbaka i tiden och se vad som hände i mitt liv för ett år sen två eller längre. Man får lite perspektiv och jag blir oftast väldigt tacksam. Tacksam över allt jag har och får uppleva, vilka som finns med mig och vad jag gör. De säger att minnet är selektivt, och tacka GUD för det! Varför måste man minnas alla tråkigheter och tuffa bitar man gått igenom livet med. De finns ju där som sår, läkta eller sår som håller på att läka. Kanske varav namnet på bloggen... Mitt i allt härligt har vi alla "Cut -first cut is the deepest"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0