Phi Phi..

Imorse åkte vi ifrån Koh Lanta till Phi Phi. Härligt att se något nytt tänkte vi, och det är det i och för sig.. Men hjälp vad den här ön är förstörd i mina ögon. Jag var här för 10 år sen, idyll! Sen för 4 år sen och då var Phi Phi mycket förändrat men det fans fortfarande gobitar som long beach. Nu 2012 är det mer än dubbelt så stort som sist, det är utbyggt med hotell och restauranger i stort sett hela vägen till long beach och där är det fullt med folk. Stranden med sparsamt av soldyrkare är nu rena rama Mallorca.. Men jag ska inte klaga! Även om vi nog hoppar vår sista natt här och drar lite tidigare än planerat och betalt för. Vart vi sticker vet jag dock inte.. Kanske tillbaka till Sayang, där var lugnet självt. Eller så blir det någon annan stans. Men nu ska jag dricka upp min mojito och planera morgondagen med min make:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0