Tilde tillbaka..

Sen några veckor är goa, mysiga och varma Tilde tillbaka på Nyhetsmorgon. Jag gillar henne! Hon är spontan och det känns som om gästerna mer är hemma hos henne än i en tvstudio. Försöker i denna stund vakna till med en kopp kaffe, är egentligen inte alls trött mer trögstartad. Pappa har tjatat på mig antal gånger om allt från promenad, besök hos farmor, handla, dammsuga och nu klippning. Han har arrangerat en liten klippsalong i badrummet och stryker runt mig som en katt.. En tjatig katt. "klipper du mig", "nu ska du klippa mig", "färdig! Klipp klipp" "men klipp mig nu då"... Sen har pappa oroat sig över middagen idag, redan innan vi skulle sova grubblade han över dagens middag. Skulle pappa vara en katt hade han varit katten Gustaf. Nu väljer han taktiken att sitta tyst och med stora ögon titta på mig medan han stryker sitt hår..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0