Booom Fredag!

Swiss det var onsdag och boom det blev fredag alltså lika med helg! Skönt säger jag. Inte för att arbetsveckan var särskilt lång, jag slitit särskilt hårt eller orken är slut. Utanför att man får vara ledig på helgen, man kan ligga kvar i sängen på helgen, söla med en kaffekopp, gå en solig promenad, ta ett glas vin. Det sistnämnda gjorde jag igår, bara för att få helgkänsla direkt. Vin och mörk choklad, tv och en mysig karl.

Innan vinmyset så var C och T spontant på besök, vi hann både fika på bullar som H bakade i början av veckan och sen åt vi middag tillsammans. Härligt tycker jag, vi bor i hus känsla infinner sig. För visst är det så att när man bor i hus så händer det oftare att grannen eller någon vän kommer på spontanfika? Så var det alltid när jag var liten iallafall, det rände folk in och ut ur köket varje dag. Och det doftade alltid nykokat kaffe, för vi kokade upp vårt kaffe. Men jag föredrar brygg..

Igår pratade jag och H uppväxter på kvällen och H propsade på att jag haft en bullerbyuppväxt. Alla glada, tummen upp, jordgubbar, picknick, familjens pysseldag och största trauman som att kaninen rymt ur buren. Han säger också att jag har en högst ovanlig familj där syskon aldrig slår varann eller är ovänner. Okey, ni skulle sett oss säger jag då! Min bror var 1.83 när han fyllde tolv och jag var en skit hög och 4 år yngre, känns som att det inte fanns så mycket att gå igång på!?

Men sen berätta jag en sak, jag sa att jag minsann också har " varit med ".. Vi startade nämligen en liga när jag var liten. Vår liga pallade frukt och grönsaker hos närliggande hus och gårdar. Sen välte vi en tvättställning... Och det värsta. Fy jag skäms nu! Men det är så längesen så... Jo vi sprängde en brevlåda nästan. Slängde ner massa smällare! Konsekvensen blev att vi inte fick leka på 1 vecka, jag och mina grannpojkar. Då la vi ner ligan och startade detektivbyrå i skjulet istället. Och vad den arbetade med ska jag berätta om en annan gång, spännande grejer:)

Så där fick maken så han teg! Även om han skratta så han grät. "Jag har också varit med"!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0