Ett perfekt liv!?

Visst är vi duktiga på att måla upp ett perfekt liv inför varandra, speciellt på sociala medier så som bloggar och facebook. Vi skriver om kaffe i solen, vårkänslor, shopping och våra underbara familjer. Allt enkelt och lätt, snyggt och glatt, vältränat och positivt. Om vi bara ser positivt på livet så! Jag är även högst självkritisk, och ni som känner mig privat vet att jag är en ganska trensparant person som delar med mig av livets upp och nedgångar. Dock är jag inte likadan på min blogg, den är mer inpackad i silkespapper och rosettband. Precis som mitt liv många gånger kan vara, men inte just nu.

Att ta saker i livet för givet har jag lärt mig att aldrig göra, men ändå är det tufft när livet blåser motvind. Så idag vill jag ge er som läser mina rader en tankeställare eller kalla det uppmaning. Gläd er åt hälsa, att kroppen är hel och frisk, gläd er åt familj, vänner, jobb och allt som ger energi. Men gör det med ödmjukhet inför att allt kan förändras redan imorgon.

Min pappa sa "de flyger så högt men när de faller säger det bara duns" Söt som min pappa är så ligger det mycket i det där.. Jag hoppas verkligen att jag flyger på lagom höjd så inte fallet gör lila ont. Inte vill jag vara någon som visar inpackad perfektion med lagom av allt, för lika lite som någon annan är jag perfekt. Denna veckan blir jag hemma efter en operation igår, mer än så vill jag inte säga. Så om det är få uppdateringar vet ni varför, och om det är perfekta inlägg om hur bra allt är så är det för att jag tillåter mig att tänka på något annat en stund.

Kram


Kommentarer
Postat av: Sofi Vilahamn

Styrkekram till dig min fina vän!

2012-03-13 @ 13:09:40
URL: http://Vilahamn.blogspot.com
Postat av: Maria Wingfors

Allt som har hänt dig, både bra och dåligt, har format dig til den mest underbara, ödmjuka och empatiska vän jag har. Jag är så glad att du finns Linda! Massa styrka och kärlek till dig!

2012-03-16 @ 00:50:14
URL: http://mariawingfors.blogg.se/
Postat av: Linda

Sofi: Du är min solstråle! Puss



Maria: Tack goa vän! Ja du har varit med i många turer med mig;)) tack för vackra ord! Du är en guldklimp.

2012-03-17 @ 13:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0