Spring 2012 be welcome!

Det är ju nästan vår redan, men jag längtar efter den riktiga våren! Den där jag kan stutsa runt i mina peeptoe-klackar från Alberville. I min pudriga rosa långkjol och den svala silkesblusen i ljus aprikoscreme. Enligt mig själv så shoppade jag oerhört klokt idag, i stort sett allt går att matcha. Istället för att ströhandla ett plagg där och ett här, ett gult, ett mint, ett blått så körde jag rätt och slätt med ljusa aprikosa, rosa och crèmefärgat. Sen till det svart.. Svarta skor, blus. Två avstickare i form av röd och djurmönstrat har gjort entré. Men jag tycker det är snyggt att bryta med något oväntat. Så en röd clutch till en sval aprikos outfit, låter kanske fel med nej då! Vår 2012 är färg!! Fram tills dess att utetemperaturen är +15 så kommer mina nya jeans och min rosa angora tröja att vara ett säkert val.

Så.. Nu har jag varit sjukt ytlig en stund så nu kommer en liten inbjudan med djup. Denna inbjudan är till Al Butch releasefest imorgon! Ni som följer bloggen vet att jag var på en lite småhemlig tillställning i ett coolt hem för ett tag sen. Visade bilder från hemmet.. Det vi gjorde där bland annat var att gå igenom kollektionen och fotta. Fotografera vad tänker ni? Jo kläder för det nya märket Al Butch som min vän startat! För varje plagg som säljs går ett till en hemlös, företaget är icke vinstdrivande utan är uppbyggt på att stötta utsatta. Det är svinsnygga t-shirtar och flera designers har varit med och gjort trycken. Det har varit en del skriverier och uppståndelse om märket i tidningar. Det är så sjukt bra! Så alla ni nyfikna eller mindre nyfikna -Kom! Ta en kaffe, häng och kanske handla. Dyker ni inte upp missar ni något! Torggatan 16 kl 10.00 och framåt. Se det som ett lördagsnöje:)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0