Nytt för kaffet..

Våra kaffekoppar börjar bli slitna. Det upptäckte jag imorse när jag skulle hälla upp mina stärkande morgondroppar.

Igår köpte vi en matta till hallen på Åhléns och nu har hallen fått ett lyft i "lager på lager" känsla.. (bild kommer så småningom)

Men tillbaka till kopparna. Det är ett projekt eller något att skriva på önskelistan framöver. Men då ska jag också veta vad jag vill ha. Om jag känner mig själv rätt ska de inte vara för dyra, koppar är kul att byta ut. Kaffe dricks flitigt i hemmet och jag är ombytlig av mig så något som jag inte behöver ha resten av livet tack. I mitt letande på nätet ramlade jag in på koppar från Green garden och de är söta och framförallt sköna att dricka ur..
Men jag tror att jag har för många vänner som har dem, det blir inte lika kul att dricka kaffe hos kompisar då. Som när jag kommer hem till A och hennes lilla som blivit stora familj, då känns det extra lyxigt att dricka kaffe ur de kopparna. Eller när jag är hos min Sis i hennes härligt inredda etta, då hör det till att dricka presskaffe ur en röd och vitprickig Green garden mugg..

Jag har funderat på färgen blå.. Delar med mig av de omnämnda märket i brist på att jag fann något annat. Eller jo, en dyr från Rörstrand också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0