Äntligen hemma.

Nu är vi hemma, allihop. Både jag, H, R och pappa. Det är skönt. För första gången sedan söndag för två veckor sedan känns det som att jag kan slappna av lite ikväll. 

Jag och mamma var på NÄL idag, sjukhuset i Vänersborg där pappa är inlagd tillsvidare. Han är mycket piggare och det är skönt att se. Pappa fick bukspottkörtelinflammation, antagligen på grund av gallsten. De kunde först inte hitta orsaken men nu tyder det på att gallsten har ställt till det. Både min farmor och farfar har haft problem med just gallsten. 
Bukspottkörteln är ett livsviktigt organ och när den blir inflammerad blir även andra organ angripna. I pappas fall slogs hans njurar ut. Det har varit hemskt att ha vetskapen om vilken allvarlig sjukdom det är och vad som kan hända. Nu har värden blivit stabila och inflammationen går ner så det ser bra ut.. Men på något sätt går man fortfarande med hjärtat i halsgropen. Och inte förrän pappa är på benen och friskförklarad kommer jag helt kunna andas ut. 

Nu blir det en lugn kväll för imorgon är det ny arbetsvecka. 

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0