Regnet öser ner men ambulans påväg..

Igår blev det klart. SOS är i full gång att organisera pappas resa hem. Det var otroligt skönt att få det beskedet. På något sätt kan man nu släppa lite av den biten och fokusera "bara" på att bli frisk. De har en fantastisk sjukvård här, och jag hoppas Sverige kan motsvara den. Tyvärr är inte vården hemma var den en gång varit. Men att få vara på hemmaplan och bli frisk är ändå lättare, det känns så. Sen ska jag inte uttala mig för mycket om vården hemma innan vi fått ta del av den. Det är väl lätt att oroa sig, min ända önskan är en frisk pappa på benen igen. 

Jag hoppas nu att resan med ambulansflyget går hem imorgon eller på lördag då vi åker hem. Hade varit skönt att åka efter pappa. 

I övrigt bjuder resan på regn, grå moln och läsning. Vi fikar, dricker cappuccino och kollar av internet med wifi en stund. Tiden hade som sagt gått fortare om det varit sol men nu är det inte det och vi har bara imorgon kvar här. Veckan har gått otroligt fort. Det viktigaste är pappa och att få vara nära honom.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Saknar Er alla, gott när ni är hemma, min älskade dotter, svärson och min ex.

2013-12-13 @ 23:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0