04.51...Rosa idag, svart imorn

I en timme har jag bara legat och tittat i taket. Det var ändå ett par timmars sömn innan, tacksam för det då det är skönt när jag väl sover. I sömnen får jag vila från sorgen.

Rosa idag Svart imorn, såg någon det inlägget? Om jag då bara visste hur väl det stämde, jag gick på rosa moln nu går jag i den svartaste dalen..

Jag tror på en himmelsk Far, livet är för stort och komplicerat för att jag annars ska få tröst. Han skapade för oss människor ett paradis, men vi ville klara oss själva och av kärlek lät han det bli så. När allt vi gjorde blev fel, kaos och förstörelse så skickade han sin son. Ärren för honom är enorma efter vad han lät honom utstå, sin enda son. Så mycket älskade han oss, att den som tror på sonen ska få evighetens liv. Allt ska ställas tillrätta... Under tiden tröstar han och läker de sår vi får på vår jord.

Jag är så arg, förtvivlad och skadad att jag inte vet hur mina sår ska läka igen. Men om jag inte tror så har jag ingenting, då blir livet än mer meningslöst och kampen tillbaka omöjlig att föra. Jag tror att han vill mig väl, jag vill lita på att livet kommer bli underbart igen. Men självklart tvivlar jag..


Kommentarer
Postat av: Camilla

Så obegripligt att något så fruktansvärt får hända, inga ord är tillräckliga men jag tror också att ni får ett lyckligt slut även om vägen dit är kantig, krokig och lång... Styrkekramar från din bloggläsare

2013-03-26 @ 06:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0