Hår.. Bästa och sämsta vän.

För ett par veckor sedan tillbaka var jag och klippte mig, jag tror inte ens att jag nämnde det på bloggen då jag var så matt över resultatet. Många gånger ältar jag, men den här gången lät jag besvikelsen sitta i två dar och sedan släppte jag det.

Detta hår, ett hår kan verkligen vara ditt utseendes bästa vän eller sämsta. En bra hårdag och både smink, återfuktare och gloss kan kvitta. Allt ser ändå rätt ut. En dålig hårdag och det finns ingen räddning.

Under vinter och höstmånader mår mitt hår kasst, det blir torrt, bångstyrigt och tappar glans. Det räcker med en dag vid varmare breddgrader för att håret mitt ska vakna till liv och trivas igen. Nu har vi ingen resa planerad så jag får i godan ro vänta in sommaren.

Under tiden får jag helt enkelt försöka vårda med ett bra schampo, balsam och olja. Är en inbiten Redken användare men ville vara snällare mot plånboken och testade Joico den här månaden.

Har använt Joicos silvershampo tidigare, när jag vill framhäva ljusa solblekta partier. Det är toppen, men torkar lätt ut håret så för egen del blir det någon schamponering i veckan under sommaren på sin höjd. Nu köpte jag iallafall en ny uppsättning avsedd för skadat hår och den har inte gjort mig besviken! Kanske inte i klass med Redken, men riktigt bra. Så det är möjligt att det finns hopp för dåliga hårdagar och illa utförda klippningar ändå!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0