Himlen nästa för dig Farmor.

Vi fick idag veta att farmor tog sitt sista andetag och lämnade oss för himlen idag. Det känns sorgligt, jag tänker mycket på allt hon gett mig och allt vi delat.

I några hus bort bodde hon och farfar, jag var jämt där. Vi lekte med klippdockor, bakade, läste Kronblom och mycket mer.

Farmor stärkte och bekräftade min tro, Gud fanns alltid nära i samtal. Hon var en förebild på så många sätt och hon älskade hästar. "De är de vackraste djuren som finns" sa hon. Därför satt hon alltid i köksfönstret och tittade ut, både för att se på hästarna som strövade på ängarna utanför men också för att i god tid vinka åt mig som kom springande med andan i halsen mot huset.

Jag saknar dig men du är i himlen nu Farmor, med 96 år på jorden får du stora vingar i himlen. Jag kommer inte glömma dig och jag fortsätter att be min aftonbön.


Och så det här också:
"Samla inte skatter på jorden, där rost och mal förstör och där tjuvar bryter sig in och stjäl.
Samla er skatter i himlen, där varken rost eller mal förstör och där inga tjuvar bryter sig in och stjäl.
Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara. Matteus 6:19-21"



(Bild lånad: fotosidan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0