Fika i soliga Delsjön.

Tillsammans med K och hennes minsta gick jag och Bosse en promenad och fikade i Delsjön. Jag berättade för henne den nyheten som jag även ska förmedla här. Till hösten har jag nytt jobb! "Igen?" tänker säkert trogna läsare. Ja igen! I januari började jag en ny tjänst på en ny skola, jag kom dit med min lilla pojke i magen och var inställd på att göra ett bra jobb månaderna fram tills förlossning. Men ingenting blev ju som jag tänkte..

Sjukskrivning för foglossning och sen förlorade vi vår son. Att gå tillbaka till den nya arbetsplatsen gav så mycket blandade känslor, ångest stundtals av att komma tillbaka dit utan vare sig mage eller bebis.

I rätta stund kom ett erbjudande om en spännande tjänst på min gamla arbetsplats, ett arbete som kändes helt rätt. Så fr.o.m. augusti kommer jag att vara "Samordnande SVA-utvecklare" och driva det språkutvecklande arbetet på skolan. Det är ingen lärartjänst så jag ska börja knega utan lov och förtroendetid men jag ser många fördelar.

Nu låter jag tiden tills dess låta mig läka, vila och återfå min kapacitet. Det är tyvärr så att jag inte har energin, orken eller tankekraften att arbeta nu. Men jag vill komma tillbaka, jag ska tillbaka till mig själv igen. Sorgen kan inte försvinna, men den kommer förhoppningsvis inte ta lika mycket kraft ifrån mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0