En helg av återhämtning..

Vi kom till Grebbestad igår eftermiddag, det är skönt med ett miljöombyte. Det har slitit lite på mig den här hösten, efter en tuff vår, sorgen och sjukskrivningen och sen en ny tjänst. Det var/är klokt att bara jobba 80% den här hösten, det är svårt att vara tillbaka helt efter allt som hänt. Det tar tid.. 

Ibland är det svårt att veta åt vilket håll man ska gå, alla tycks hela tiden kämpa efter mer. Även vi.. Jag kan vara rädd för förändringar, men det handlar också om inställningen -Varför förändra något som är bra? Trots den sorgen som finns med mig så är jag nöjd med livet, möjligheterna som finns, tiden som kan ägnas åt min älskade man, familj och vänner. Att ha möjligheterna till fantastiska resor, ja allt det där. 

Som jag skrev igår drömmer jag/vi om ett hus. Men jag är så ambivalent, ena stunden vill jag satsa och köpa boendet som också innebär vissa livstilsförändringar. I nästa stund är jag nöjd eller feg. Det är ju så bra allting.. 

Men någon gång ska man våga, det gäller ju inte bara att på allvar ge sig in i husoceanen det gäller fler saker i livet.. Att våga igen när saker har gått fel är inte alltid det enklaste. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0