Besök hos Barnmorskan



Nu är det inte många gånger kvar hos vår fina barnmorska, nästa gång vi träffar henne är det bara dagar kvar till beräknad förlossning. Idag mätte vi magen, tog blodprov, blodtryck och vägde mig. Jag och H hade slått vad om min vikt, han trodde under 10 kg upp och jag var övertygad om över 10 kg upp. Jag har inte vägt mig sedan v 28 och då hade jag gått upp 7 kg -gissa vad det blev idag! - Jo jag vann!!! Hela 13,5 kg + !! Hihi:) Det känns och syns kan jag säga, men det är just den sista tiden jag har trivts som bäst med gravidkroppen, om det inte vore för att man är klumpigare, det går inte att gå några direkta promenader och det är svårt att vända sig/komma ur sängen så är det ganska mysigt med en stor mage att klappa på en tjock rumpa att svänga med och rejäla lår att klämma i sina byxor.
Jag tycker att en vecka till vore perfekt, sen är jag redo för att bli mig själv igen.. Men som de flesta förbereder mig på - många går över tiden! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0