Vår prins har kommit!

Jag vill berätta ALLT för er mina fina bloggläsare! Samtidigt så vill jag ägna BB-tiden åt min lilla kille H, och min man H. Men jag lovar, det kommer att komma en förlossningsberättelse och massor av bilder. 

Jag mår fint, bättre och bättre men är lite mörbultad i skinkor och svanskota. Känner mig överväldigad av att ha vår lille kille hos oss, att allt har gått bra. Han är inte särskilt lik någon av oss (vad vi kan se) men han är typ i samma storlek som jag var när jag föddes 3020 gram och 48 cm lång (jag vägde 3050 g och var 49 cm). Stig var ju väldigt lik mig över munnen men H har kanske mer av sin pappas utseende. Jag har mitt i all lycka givetvis tänkt en del på Stig, att vi inte fick uppleva det här med honom och att H inte får ha sin storebror. Att jag aldrig kan glömma.. Någon sa till mig en gång att när ni får ert nästa barn så kommer inte minnet och sorgen efter Stig vara lika stor.. Så kanske den personen tror att det är men så fungerar det inte för mig iallafall. Minnena blir på ett sätt starkare med Stig, sorgen är densamma. Det H har gjort däremot är att få mig fullkomlig, en mamma med sin bebis -precis som det ska vara. En fru som beundrar sin make och far till hennes barn och får lov att njuta av att se kärleken och omsorgen som strålar. Får lov att se hur sin man vara den pappa han är! 

Vår prins är helt fantastisk, vårt mirakel som vi valt att ge namnet Herbert. Men redan blir det ofta att vi säger Hebbe. 




Kommentarer
Postat av: Frida

Stort grattis till er söta lille pojk!
Kramar från en trogen läsare i Paris

Svar: Oj så underbart, Paris! Fantastiskt kul att du följer bloggen. Kul att få veta lite mer om er som läser. Tack för gratulationer:) kram Linda
Cut

2014-04-30 @ 20:26:21
Postat av: Hanna

Ett stort grattis till er! Har följt dig en lång stund och är så glad för er skull!

Svar: Tack Hanna! Alltid lika kul att få veta mer om sina läsare. Så gott att du delar glädje med oss. Kram
Cut

2014-04-30 @ 21:32:12
Postat av: Längtan

Ååååååå!!!! Grattis!! Va fin han är!! Njut av varje sekund ! Magiskt! Är så glad för er skull!! Å jag förstår precis hur du känner, det är en stor krock känslomässigt. Att känna sorg samtidigt som hjärtat värker av kärlek. Så småning om går dom känslorna in i varann och man lär sig leva med dom på något konstigt sätt. Vilken kämpe du är! Och Hebbe ;) kommer alltid ha en skyddsängel med sig, lille fine Stig <3. Stor kram!!!

Svar: Tack rara Längtan! Det är en stor tröst att höra och känna från de som varit med om detsamma. (Även om man inte vill att NÅGON skulle behöva)
Tack för din fina kommentar! Kramar
Cut

2014-05-01 @ 12:18:25
URL: http://Www.vartanglabarn.blogg.se
Postat av: sandra s

Nu blev det ju visserligen ett aprilbarn men jag upprepar det jag skrev för några månader sedan ;)

" I maj kommer ett vackert litet knyte att ligga i era armar och knyta sina små händer kring era fingrar, gäspa så att ni tror att hjärtat ska gå sönder av kärlek och sova på ert bröst till morgondagen gryr och dagen börjar om :) "

Vacker är han och jag gissar att ni redan fått uppleva det jag skrev om :)

Sköt om er och njut av Herbert! Kramar

Svar: Sandra! Ja det är helt fantastiskt - och så härligt att du upprepade dem orden, befäste dem och påminde! Tusen tack för din omåttligt stora värme!! Vill skicka en stooor kram till dig i norr <3
Cut

2014-05-01 @ 15:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0