En bilfärd hem..


Sitter i bilen påväg hem och tänkte titta igenom alla bilder från våra dagar i Stockholm. Jag märker då att jag typ har tagit fem kort!?! Det finns väl några fler på vår systemkamera men hjälp vilken skillnad från mitt annars frenetiska fotograferande! Helt klart gör Hebbe att fokus finns mer hos han, mer i nuet, och tiden för att ta upp kameran mer begränsad. Å andra sidan så måste jag nog till viss del instämma i "ett barn inget barn - två barn à hand full".. Nej vi har ju bara ett barn, men jag kan ibland inte låta bli att tänka på hur det skulle vara om Stig också var med.. Inser att det hade varit väldigt annorlunda.

Att få barn innebär en stor omställning! Men vad som överraskat mig är hur smidigt allt varit, Hebbe har varit nöjd i vagnen, på shoppingen, caféerna. På kvällarna har vi kunnat äta långa goda middagar och trots rätt hög ljudnivå har han sovit gott i vagnen. Vi har kunnat ägna oss åt bubblig champagne, tre rätter och samtal. Lyxigt.

Men något skall väl vara jobbigt också, och då säger jag det igen - Bilresan! Vi var så ivriga på att komma hem i relativt god tid att vi inte höll oss till planen utan åkte lite tidigare. Det fick vi äta upp de första 2,5 H i bilen. Eller mest JAG fick äta upp. Då jag satt bak och till alla medel skulle hålla Herbert nöjd. Nu är jag därför så trött så jag knappt svarar på Henkes frågor och jag vill inget hellre än att vara hemma och krypa ner i min säng på min alldeles eget anpassade madrass. 

Imorn får det bli mer bloggning.. Nu checkar jag ut! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0