Howard och Englesson


Tur att jag har en man som hänger på mina små upptåg.. Jag kunde helt enkelt inte hålla mig, det fick bli ny inredning av vardagsrummet. Nu ska den gamla antracitgrå divansoffan kastas ut och in flytta en ljus soffa i Howardmodell. Ingen äkta Howard men däremot ett par gedigna Englessonfåtöljer! Slog till på dem idag efter att vi igår varit och provsuttit dem hos en indredningstokig kvinna i Särö. Alltså det hemmet hon och familj bodde i! Wow! De hade haft stolarna i ett år och nu skulle de bytas ut. Det tackade jag för då vi inte har några 14 000:- att lägga på nya Englesson. Dessa var så gott som nya till ett mycket bättre pris. 

Vår soffa levereras i slutet av september och jag kommer väl klättra på väggarna fram tills dess, men så härligt det blir när allt är på plats! 

Den kloka och förståndiga säger säkert, -Ajaj ljusa möbler och småbarn. Det är givetvis förståndigt att tänka så. Jag tänker däremot att vill jag ha ljust så ska jag ha ljust. Herbert kommer ändå inte få sitta och äta i soffan, ska vi ha mys eller han av någon anledning ska äta där så får vi lägga ut en pläd. Bosse ska tränas att ligga i ett hörn på en pläd eller fårfäll. Ordning och reda, precis som jag/vi vill ha det. Både barn och hundar mår bra av regler, rutiner och mycket kärlek. OM sen olyckan är framme så är klädseln tvättbar så då ordnar det sig ändå. Tror det blir tipp topp!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0