Sista natten på Munkebäcksgatan

Imorgon ska det stora flyttlasset gå, och efter det är vi Sävedalsbor. Jag är verkligen redo nu, vår gamla lägenhet är omysig med allt nedpackat i kartonger. Nu lämnar vi den vidare.

Idag blir många avslut på något sätt. Jag ska åka till min gamla arbetsplats och lämna tillbaka nycklar och teknik, fika och säga lite hej då (igen). Mitt beslut att gå vidare känns helt rätt, och då känns det också extra bra att komma tillbaka för att ta avsked. (Sen kommer jag givetvis att hälsa på där igen någon gång.) Men jag måste skriva att mitt nya jobb verkligen ger mig en kick, det är så kul med kurserna och att planera för studenterna. Det passar mig att arbeta med vuxna även om jag älskar barn. Barn innebär mycket uppfostran och det kommer jag att få på hemmaplan. När jag en gång i tiden läste på universitet så var målet och planen precis det jag idag gör, det var aldrig tanken att arbeta på grundskolan. Men jag är väldigt tacksam för åren i grundskolan i olika uppdrag och på olika positioner, det har gett mig en rik kunskap att ha med mig i min nuvarande roll och är givetvis användbart för många andra framtida uppdrag. 
"Grupprocesser för barn såväl vuxna, ledarskap för klass såväl arbetslag, pedagogik, uppbyggnad av organisation, förändringsarbete, projektarbete, styrelsearbete, kvalitetsarbete, samverkan mellan professioner och myndigheter, handledarskap och parallella processer" - ja det är ett axplock av vad jag sysslat med och det har jag mycket min gamla arbetsplats att tacka för! 

Haha, det blev nästan ett CV det här! Nä, det är väl en sån dag idag då jag summerar och reflekterar över bagaget för att kunna möta nästa resmål. 

Imorgon kanske det kommer bilder på nya lyan! Hej hopp så länge:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0