Vecka 26, nycklar och rus..

Det har varit en riktigt bra dag idag, jag känner mig så glad, tacksam och upprymd. 

Vi gjorde klart affären och fick nycklarna, ett glädjerus gick genom kroppen när jag för första gången sprang igenom alla rum och ropade hej i vårt nya boende. Vårt alldeles egna nya boende! Jag bokstavligt talat sprang, först in i duschen och skrek "hej hej" vidare till sovrummet "hej hej" öppnade diskmaskinen "hej hej" in i garderoben "hej hej" och så fortsatte det..

Vi var hos barnmorskan efteråt. Mitt kämpande med fröer, bluthsaft och torkad frukt har gett resultat -järnvärdet var nu finemange. (Ätit en och annan järntablett också, men har slarvat med dem.)

Måttet på magen var perfekt -precis på kurvan. Blodsockret var tipp topp. Lillebrors hjärtslag slog i 140 och min vikt var + 5kg sedan inskrivning i v 10. (Jag hade ju gått upp ett par kilo innan inskrivning så en mer korrekt siffra är väl runt + 7 kg hittills i graviditeten.) 

Som sagt, en riktigt härlig dag i januarikylan. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0