Summera Stockholm








Höstiga härliga dagar i Stockholm. Jag är både matinspirerad och stilinspirerad när jag kommer därifrån. Vi har lyxat oss på goda restauranger och haft "plockmat" de lux hemma i Sis lägenhet. Jag fick träffa vänner som jag hängde dagligen med på gymnasiet och deras bebisar men mest har jag fått umgås med min fina K, hon som är som min syster. 

Tro det eller ej men jag lämnade Stockholm helt utan att ha shoppat till mig själv?!? Vad hände där? Jag prioriterade min kära son och make, de fick presenter och kommande julklappar. Det har även där hänt någonting med mig efter att jag blev mamma. Något i stil med att jag resonerar, "näää jag kan köpa till mig en annan gång, när ska jag använda det?" och "Det är roligare att gå i affärer som har grejer till Herbert".. Vi får hoppas jag inte är så tråkig allt för lång tid men just nu är jag tydligen sån.. Men så har jag också efter graviditeten kunnat upptäcka min garderob på ett nytt sätt och den nya inspirationen från Stockholm gör att jag hittat ett flertal outfits som går att hämta direkt ur min befintliga garderob. Ett par kompletterande plagg och grövre lågskor och jag är hemma! Men de inköpen får komma senare. 

Det fungerade trots mina orostankar smidigt att resa och sova borta. Okey, vi har stört Hebbes sömnrutiner och får lägga lite energi på det nu när vi är hemma igen men det får det vara värt. Jag fick eloge för mina insatser av både K och mina övriga vänner - det glädjer alltid. 

Dock är det nog så att sista resturangbesöket med sovande bebis börjar närma sig. Herbert sov gott tills maten var uppäten (tur). Sen vaknade han med full fascination över alla människor och "Suppergården". Vi fick honom att somna om efter någon halvtimme men jag kände att mitt sköna "dricka vin, praaaata lääänge -mood" försvann och jag ville mest dra mig hemåt innan han skulle vakna igen. Nej, snart får det bli restaurangbesök med barnvakt hemma. Det har ju också sina fördelar. 

Summa summarum - Jag har kommit hem med heeeelt ny energi och glädje. Sånna här små utstickare från vardagen gör livet så mycket roligare. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0