Dagar utan blogginlägg..

När man är hemma hos pappa i några dagar då hinns verkligen inte blogginlägg med. Här är dagarna fullspäckade med aktiviteter, stora som små. Vi har hunnit med promenader, shopping, konditoribesök, släktbesök, svampplockning, mer besök av släkt/till släkt, ommöblering, klippning mm. 

Det är så mysigt att vara hemma, det mesta är enkelt och smidigt i en liten stad och Lysekil har gett gott väder och mig gott humör. Här lyckas jag lägga till med någon gammal dialekt och jag roas av min pappas små egenheter. Han äter enorma mängder havregrynsgröt på morgonen, i samma skål som min farmor brukade ha kräm för en hel familj äter han sin gröt. - Det är nyttigt, säger lilla pappa. Han har varit överlycklig av vår ommöblering och han frågar i parti och minut om inte jag och Hebbe ska flytta till honom i en månad eller två, Henke kan komma på helgerna tycker han.. Ja du, kära lilla pappa. Jag säger till pappa att jag ju redan efter bara några ynka dagar längtar ihjäl mig efter Henke och då säger pappa - Å så mysigt.. Det är väl härligt att ni tycker om att vara tillsammans. Men tänk det är nog bara bra att vara ifrån varandra också. Och så får jag det bra om ni flyttar hit. Ni kan få hela övervåningen. Den är heeeelt eran! 

Förutom att flytta till honom så vill pappa att vi ska köpa en Toyota, han ÄLSKAR Toyota. Han har tjatat om att vi ska köpa en Toyota i sisådär 8 år.. När vi då fick punktering på vägen till Lysekil blev inte argumenten färre för att vi ska köpa en Toyota. Pappa kom och mötte upp oss i Ljungkile och under tiden Henke bytte däck så stegade pappa runt och mätte ut hur mycket större, bättre, billigare och snyggare en Toyota skulle vara. 

Ja med dessa rader ger jag en glimt av livet hemma i Lysekil tillsammans med min pappa. Jag har också haft nöjet att ha mamma här lite. Som pappa säger - Jag tycker ALLTID det är trevligt att vara med mitt lilla ex! Tur jag har två skilda föräldrar som tycker om varandra ändå..






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0