Mys med goda ostar och tjejfilm


Jag gillar egentligen inte att vara ensam, och framförallt inte en lördagkväll. Men då det händer sällan så får man gilla läget och skapa mys för sig själv. Gilla läget var precis vad jag gjorde ikväll. Planen var att jag och bebisen skulle till vänner för lite kvällsmys alá lördag. Men Herbert har knappt sovit idag, hans vilor har blivit störda och när klockan var 17 var det en kille som gnuggade sig i ögonen, gnällde och tyckte livet var besvärligt. Jag tänkte att han får sova en stund nu vid 17 så kan han vara vaken lite mer ikväll, men efter en promenad som bara gav tio minuters vila var det en ännu mer besvärad Hebbe som helst ville ha på pyjamas och få lugn och ro. Vi sysselsatte oss en stund, tog ett bad och ungefär en halvtimma innan ordinarie läggtid sov Herbert gott. Jag fick styra av lördagsplanerna och inse att ibland får man bara göra vad som är bäst för ens barn. Nu ska jag istället se en riktig tjejfilm, jag har dukat upp med goda ostar och choklad. Jag gillar läget och tycker kvällen är riktigt mysig ändå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0