Huset.

Leendet på mina läppar går från öra till öra! Idag tog vi det beslut som ägnat all min tankeverksamhet de sista veckorna. Vi skrev på och vi bygger hus!!!!
Det är en overklighetskänsla utav dess like, och jag har svårt att samla mig. 

Tänk att vi ska kunna ge Herbert ett boende och uppväxt på en så underbar plats, med hav, skog, idrottsverksamhet, vänner, lekplatser, affärer inom så korta avstånd.  Vi kommer att bo vid havet i Tumlehed, Torslanda! Där kan vi bygga vårt liv, ge en trygghet och stabilitet. Vi kommer att bo i ett nytt hus, kunna promenera med strandväskan till en dag vid vattnet. Kvällarna bjuder vi över vänner på grill och rosé i kvällssolen på vår uteplats. 

Hemmet ska piffas och inredas. Och det bästa av allt. Platsen påminner mig så om där jag växte upp men med fördelar av att ha närmare till mycket mer. Ögonen vattnas av associationer när jag går på platserna kring vår tomt. 

Himmel vad tacksam jag är! Käre Gud i himlen, din generositet i vad livet ger flödar över - Amen!





Kommentarer
Postat av: Susanne Karlsson

Stort Grattis!! Förstår dina känslor, det är altid svårt att bryta upp från något bra. Men Torslanda kommer bli perfekt! Min första föräldraledighet tillbringade jag där (Amhult) och det var fantastiskt. Jag saknar delar av det denna gång. Även om det finns andra fördelar här :) Man måste våga!

Svar: Tack kära du!!
Cut

2015-04-21 @ 08:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0