Familjehäng och skämskudde i Stockholm..

Vi har haft ett par mysiga dagar i Stockholm där vi ätit magiskt god mat, promenerat, shoppat, fikat och myst. Vi tog X2000 upp och det är smidigt som tusan att ta tåg med bebis. Nära till byte, lätt att underhålla, fixa välling, fika, sova, busa och gosa. 

Det funkar inte lika bra att ha Hebbe som resturangbebis längre.. Eller iallafall inte som sovande sådan. Han vill vara vaken, med och han visar när han är uttråkad. Så livet anpassas därefter med lite snabbare middagar och lite tidigare kvällar. Det viktigaste är att få känna på utelivet, smutta på ett glas bubbel och äta gott utanför hemmets väggar. 


Väl hemma idag igen så hade vi simskola på programmet och Hebbe tjöt av glädje när han märkte vart vi var påväg. Idag genomförde han sitt första dyk! 

Sist men inte minst så träffade vi min bästis som är som min syster.. Vilket gör sig påmint i minitexten om min lilla skämskudde som kommer nedanför... K skämmer bort Herbert med massa presenter varje gång de ses och även om jag säger till att det inte behövs så kommer hon med sina generösa och fina paket. Gulligt och jag blir ju givetvis minst lika glad som Hebbe. 


Okey nu till skämskudden. Den är på mig! Jag har visst gjort bort mig. Offentligt. Hade inte koll på det själv men jag har gjort ett big NO NO och min Sis har talat om det för mig.. Så här ligger det till, jag har lagt upp en riktigt pinsam bild på Instagram. Jo.. Såhär i efterhand så kan jag väl se att den inte var så genomtänkt. Men till mitt försvar så var det en bild som skulle vara till pepp för mig själv, jag kommer ju inte igång med någon systematik i min träning. Om jag ens kommer mig för att träna :( Så jag tänkte att sporrar jag mig själv med en instabild så kanske jag blir motiverad att bli mer vältränad. Bilden är i mina ögon ingen utmanande, inget fördelaktigt ljus, snygg posé eller snygga träningskläder som sitter som de ska på de rätta ställena. Det är ett par gamla bruna leggings och en urtvättad träningsbh. Osexigare kan det
nog inte bli. Det är ingen brunbränd kropp som visar muskler utan ganska utammad kropp med tråkiga armar och otränat axelparti. Visst jag kan ge min mage en kram för att den dragit ihop sig men tro mig, efter en kväll framför tv-n med mycket godsaker så håller inga "inre magmuskler" inne tarmar längre -jag ser ut att vara i vecka 20 typ.
Men jag har fått min varma fisk och förtjänade den med säkerhet! Nu går jag lite rosig om kinden och tänker var mitt uppsåt med bilden något annat?! Ville jag på ett omedvetet plan få höra snälla och peppande ord? Kanske, men inte vad jag tänkte medvetet i så fall.. Tro mig då hade jag ansträngt mig betydligt mer att skapa en bild som levererade mer kvalité. Men Sis har nog rätt, och det är viktigt att få en tankeställare - vill jag vara en borttappad nybliven mamma som söker insta-bekräftelse? Eller kanske snarare vill jag uppfattas så? Svar Nej. Så skämskudde och tankeställare till mig och tacka vet jag för att säga det man tänker och tycker. Ibland är det jobbigt att höra men ibland är det också väldigt omtänksamt. 




Nu ska jag låta soffan omfamna denna trötta otränade kropp;) På återseende!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0