Fredag i januari -15

Jag upptäckte att det var över en vecka sedan jag bloggade! Inte alls kul! Jag vill ju uppdatera bloggen så jag minns vad vi gjort. Men med nästan lika få bilder som inlägg denna vecka så får några korta ord förtälja dagarna. 


Tjejmiddag med goa tjejer hos mig i lördags. Det var en härlig ensamdag för mig och Hebbe då H var iväg och hade svensexa för O. Förutom den dipp som slog ner som en bomb på eftermiddagen när stressen kröp på, jag insåg att tiden var knapp och kraven var för höga, orken för låg. Men det ordnade upp sig genom att jag kapitulerade för ambitioner om storslagen middag, bad om lite hjälp och struntade i att det låg damm i hörnen och att jag bar samma kläder som dagen innan (typ). 
Innan tjejmiddagen var jag och Hebbe på en mysig lunch i Mölnlycke hos min barndomsvän K med familj. På söndagen fixade vi ärende och jag pysslade lite till med Hebbes rum. Det tar sin lilla tid men sakta så växer det sig fram..

I veckan har vi hängt med mamma/bebisgruppen. Ätit konditorifrulle. Jag har hör och häpna - joggat! (Den tid som jag brukar springa 5 km på sprang jag nu 3 km.. Ett slag för självförtroendet i löpspåret men kanske kommer jag mig ut igen..) Min plan har varit att börja styrketräna, bygga lite kropp. Men jag kommer mig inte iväg till gymmet, det blir bara inte av. Jag har alltid tyckt att löpning är härligt, inga långturer men mellan 6-8 km är lagom för min del. Det är tidseffektivt och man får frisk luft. Så kanske får jag ge upp tanken om styrketräning och göra det som funkar så att någon form av träning blir av?! 

Nu är klockan mycket och alla sover, snusar och snarkar utom jag så dags att avrunda inlägget, putta på Bosse som snarkar högst och låta huvudet landa på kudden. Natti. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0