Markarbeten och bebis med vilja..

Nej, hur mycket jag än vill så kan jag nog egentligen inte kalla Hebbe för bebis längre.. Men jag gör det ändå. Idag har jag beställt hem kommande helgoutfis, det nalkas ju jul och nyår med trevligheter däromkring. Hoppas nu med optimism att min älskade son tycker om kläderna.. Han har det senaste fått bestämda åsikter om vad som ska vara på eller inte. Helst vill han gå som Julio Inglesias med uppknäppt tröja (eller i Herberts fall pyjamas).. Annars är det stora protester över att klä på allt från strumpor till tröja. Skor och stövlar går bra, i förrgår åkte han hem i regnstövlar och t-shirt då Henke gav upp och tog inte fajten. 
Jag kör med blandad tvångsklädning, och när tid finns ges han utrymme till att få bestämma.. I nästa stund står jag framför studenter och föreläser om Eriksson och utvecklingskriser.. Mellan 0-1 år tillit/misstro och mellan 1,5-3 år självständighet/tvivel och så vidare.. Torkar min panna och hoppas det inte varar 1,5 år till.. Var ju så mycket lugnare innan.. 

På tomten har markarbeten börjat och drömmen om huset känns närmare. Bara veckor kvar till husresning.. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0