TV4 Nyhetsmorgon


Mitt i frukosthänget bakom kulisserna, se sig själv på tv.. En annorlunda upplevelse! 


Tidigt i ottan gick vi upp och taxin körde oss till TV4-huset. Där fick vi passerkort, vidare till sminket och sen slå oss ner bakom kulisserna där gäster hänger, äter frukost och dricker kaffe. Min aptit var väl inte den största men Hebbes var desto större.. Han gick loss på kanelbullar, russin, mackor och juice. 

Vi skulle in framför kameror kl 06.45, Peter Jihde kom först och hälsade på oss, snacka några ord och efter honom kom Tilde. Tilde sprang direkt fram till Herbert som var i Henkes famn och där ville han inte stanna många sekunder när det kom en snygg tjej med öppna armar. Pussar och kramar, som om de känt varann sedan innan. Tilde berättade att alla i huset pratat om Herbert och inte minst fotografen och reportern från i Lördags var som sålda över hur go han är. (Gissa om man blev stolt i mammahjärtat?!)
Jag trodde vi hade ganska gott om tid men helt plötsligt ska vi in i sändning. Efter en extremsnabb tur in på toaletten fick jag sedan röra mig fort mot studion samtidigt som de satte fast mick och slinga i byxorna. Jag vet inte hur det gick till men vi hann, Peter tog mitt tuggade tuggummi i handen och la det brevid sig och sen drog sändningen igång. 

Det finns ju så mycket mer att berätta, ni som läst här vet ju alla turer.. Men vi känner oss nöjda och fått fantastisk respons av TV4 och inte minst hjärtlungfonden. 

Nu rullar vi hemåt mot Göteborg och den vanliga vardagen, långt ifrån tv-intervjuer och kanelbullar till frukost. 

Det har varit en riktigt annorlunda, kul och spännande upplevelse! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0