Master i konflikthantering..

God förmiddag läsare! Det är dimma ute, och kallt.. och rått. Men lite mysigt samtidigt :) Ikväll ska K, en barndomsvän och granne från Lysekil komma till mig och fika. Jag längtar! Vi har inte setts sen i sommras, vi hörs emellanåt men får aldrig tid att ses - Men idag så!
Men först så ska jag fixa lite här hemma, gå på föreläsning och lite annat. Jag läser en ny kurs nu, en masterkurs i konflikthantering. Det ska bli riktigt kul :) Är i en så härlig arbetsgrupp så längtar efter att gå till skolan. Tills nästa vecka ska vi skriva ner en självupplevd konflikt som sen ska analyseras utifrån olika teorier i klassen. Fasen inte lätt att komma på någon? Räknas sånna konflikter som man själv inte blandar sig i men andra tvingar på en? ;) Alltså en konflikt av ignorerande karaktär där man tar en passiv roll.. hmm. Hur fasen analyserar man en sån? Hahaha, nä får nog komma på någon annan. Ska bli kul att höra på vad de andra i klassen väljer för konflikter, eller snarare intressant. Tänk om någon är tokprivat! Berättar värsta grejen... Oavsett, jag kommer bli grym på det här, bara att anlita mig vid konflikter i framtiden! ;)

Förresten! Har jag skrivit att vi har hängt upp nya gardiner och jag har sytt fina kuddar till soffan i fårullsimitation? Kanske jag har skrivit.. Strunt samma, jag är riktigt nöjd iallafall! Lite mer murrigt i lägenheten nu, är ju annars väldigt ljust men nu är det lite dovare färger och gardinerna släpper in mindre ljus. Fast jag längtar så tills man kan sätta upp julstjärnor och adventsljustakar - då blir det myyys!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0