Hy, exuviance och graviditet..

Jag har alltid varit lite besatt av hy. Inte överdrivet så jag springer på massa behandlingar (för att jag inte har råd till det;). Men besatt på så sätt att jag mår dåligt när min hy är dålig och jag vill ha bra produkter som behåller, framhäver en fräsch lyster. Jag har använt det mesta genom åren, Elisabeth Ardens produkter var jag fast i länge.. Likaså Dermalogica. Jag var inne på Dior ett tag men har nu hittat ett märke att vara trogen till, iallafall tills jag hittat något ännu bättre. Exuviance. 

Ett av mina "graviditetsbesvär" har varit dålig hy. Jag som aldrig annars behöver lida har under några månader fått stå med concealer och dubbla lager foundation på min haka. Det har varit frustrerande, men samtidigt så har jag accepterat det som något jag ändå inte kan påverka. Att gå på behandling när det i grund och botten handlar om ett hormonellt kaos i kroppen har jag valt att avstå. Nu tycks dock balansen börja återfinna sig. Hyn är inte sig själv helt än, men på god väg och jag hoppas slippa bakslag. 

Igår kom en stor låda med nya underbara Exuvianceprodukter. De får inta första parkett i badrumsskåpet. I skrivande stund sitter jag med en skön ansiktsmask och njuter av känslan som infinner sig efteråt -sammetslen persikohy! 





Kommentarer
Postat av: Natalie

Jag älskar oxå exuviance, beställer du på nätet eller köper du från nån som gör Ansiktsbehandlingar?

Svar: Förut hade jag turen att ha en fantastisk tjej som är hudterapeut för Ex här i Gbg. Då köpte jag produkterna av henne. Men sedan hon flyttat så har det blivit nätet, någon gång skickar hon produkter på beställning till gamla kunder. Har ingen bestämd sida utan blir hudoteket, skincity, Donna beuty mfl. Ja visst är de fantastiska!?
Cut

2014-01-12 @ 11:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0