Morfarmys och jobbångest..



Vi är i Lysekil för ett par dagar.. Håller oss mest inne för ovanlighetens skull då mörker, regn och blåst härjar utanför dörren. Det blir oräkneliga pepparkakor, levande ljus och samkväm med släkt och vänner. Morfar har bättre leksaker till Herbert än vad vi har till honom hemma så han trivs på golvet med telefoner, lok och böcker. 

Jag fick precis veta innan jag skulle börja skriva här på bloggen att jag ska gå in och arbeta från och med den 9 december. Själv var jag inställd på den 12 december och dessa extradagar som tillkom gav mig ångest. Dunderångest att jag ska vara ifrån min baby hela 8 dagar! Känner mig inte redo.. Inte för att jag inte känner mig trygg och har tilltro till Herberts pappa men för att jag nog inte vill komma ur bebisbubblan och för att jag aldrig varit ifrån Herbert mer än 4-5 timmar. Ni som vet där ute svara mig om man behöver vänja Hebbe eller brutalt kan köra på den där tisdagen om tre veckor? Även mormor och morfar ska passa någon dag tänker att de får introduceras också, hittills har de passat som mest någon timma? Herbert är alltid nöjd med sin pappa men som sagt några heldagar har det aldrig varit.. 

Min älskade Hebbe-bebbe.. Känns som du nyss kom ut ur magen och nu ska mamma snart jobba. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0