Sommarångest...

Läste en gammal ej färdigskriven text från förra sommaren och tillät mig minnas tillbaka vad som komma skall.. När solen skiner ute kan ingen undvika försmaken av sommar. Underbart, de långa varma kvällarna, grillning, sol och bad vilket innebär -Beachen! Detta skräckmoment... framförallt när man bor i Lysekil under sommaren och spenderar all ledig tid på stranden, alla vet hur alla ser ut utan kläder.. Jag och K brukar ta det steget längre för att slippa fula ränder :P (låter värre än vad det är)
I allafall så borde en gammal aerobic instruktör som jag hålla igång, men icke. Har kommit ifrån allt vad träning heter. Men inser att jag måste ändra på det!  K säger jag blivit slank. Jag väljer ett annat ord på S-slapp. Så en powerwalk blev det igår och nu är K på väg hit för att dra med mig upp till Skatås.. så jag e på väg! Kan ju hjälpa motivationen på traven med att minnas tillbaka förra årets ångest;)
 

 Solen skiner ute och dagarna spenderar vi på stranden, jag har jobbat upp brännan, men det krävs ju ingen ansträngning, det som dock kräver ansträngning är att få till sommarformen! Trodde jag skulle lyckas denna sommar, men jag är inte en bättre människa nu än jag varit tidigare somrar. Vad som nu stressar ihjäl mig är att jag och K åker till Båstad i övermorgon. Och jag vill helst inte vistas på en strand med vältränade avklädda halvkända människor? Min mage och rumpa är brun, men gigantisk på samma gång! För 10 dagar sedan hade jag samma ångest attack som idag, bestämde mig då för att köra stenhård diet med extrem träning, en riktig expresskur. Det blev inte så, utan det blev den raka motsatsen, ingen träning och massa träffar med släkt vilket innebär alla tänkbara onyttigheter. Jag har även känt mig trött och slö, så jag har sovit och svullat istället för att fastat och sprungit. Typiskt att jag ska ha världens vackraste K till bästis, hon har alltid motivationen till att träna, och hon tränar i överskott. Tycker hon kan skänka mig lite muskler och kondis! Fast det är faktiskt underbart att hon e läcker för det innebär mer uppmärksamhet till oss. Och uppmärksamhet ska vi ha i massor denna helg. Vår alldeles underbara lilla T ska med oss, han är av våra närmaste killkompis. Han är en sån där vän som man som tjej bara tycker är helt underbar, lika ärlig som lurig. Lika grabbig som fjollig.. Vi har känt honom i många år, lärde känna T den tid då han var ett huvud kortare än oss och man hade två stora glasögon upptryckt i våra begynnande bröst. Nu för tiden är han chefsredaktör på en tidning för glamour modeller som de så fint kallar det. Vad man alltid kan räkna med under en helg med T är galenskap, och åter galenskap. Vi har haft ett flertal semesterresor och alla har haft tema som fylla och dårskap. Vi älskar varandra högt men risken för gräl ligger alltid i luften.

Ni har ju redan fått ta del av Båstadresan, och en och annan utgång med T med för den delen :p.. Vad vi kan konstatera är iallafall att med eller utan extra hull så brukar det bli alldeles fantastiskt bra. Kanske är lite hull till och med till våran fördel... Ska berätta om det någon dag, kvällen då K dissa Lena Ph och Charlotte Parelli framför vårt fotbollslandslag;)

Men nu är det dags för mig att snurra på mig löparskorna, K ska ta med mig ut i spåret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0