Tisdag i Augusti..

Nej, planen höll inte idag.. Mamma ska vara kvar på sjukhuset. Vi skulle annars ha åkt till henne imorgon och det känns nu som en ganska konstig sommar. Vi har blivit snuvade på konfekten av att spendera flera dagar i rad i Grebbestad, och nästa chans till det blir först nästa sommar. Självklart kommer vi åka upp över en helg i höst och vår men det där med att få fira sommarsemester..

Likaså känner jag mig snuvad på det riktiga sommarvädret. Det regnar och blåser, Hebbe har på sig mössa och Bosse får promenader mellan regnskurarna.

Vad som värmer hjärtat är ändå kärleken till dessa två, tillsammans med vår lilla bruna grishund så är de min älskade familj.

Hemma igen..

Regnet smattrar på rutorna, väskorna är fyllda med tvätt, maken bakar bullar och jag vilar i soffan tillsammans med Hebbe och Bosse. Tittar igenom semesterarkivet av bilder från våra två veckor i Lysekil och inser att de är betydligt färre än förra året. Kan det bero på vädret tro?
Men vi har haft det skönt och bra ändå, det har verkligen varit dagar av sol men med kompromissen vind därtill. Vi har ätit skaldjur flera gånger om, druckit bubbel, lunchat på Smögen, varit på stranden, Havets Hus, Måndagsklubben och ätit glass. Träffat vänner och släkt och nu är det riktigt skönt att vara hemma, i sitt egna hem med de egna sakerna, dofterna och där kläder inte plockas ur väskor.
Mamma mår bättre och vi hoppas på den fortsättningen så planen att bli utskriven på tisdag håller. Oron för henne har varit jobbig men fokus har hela tiden varit att det måste bli bra. Vi ska bara få full klarhet i vad det har varit och om det är en operation av bisköldkötlar som behövs.

Nu ska jag resa rumpan, äta en bulle och slänga in en tvätt..

Skaldjurtrevligheter med Stockholmstrevliga..

Glass efter besök på Havets Hus

Lek på ett ankare..

Banan på stranden..

Tid för att titta igenom gamla album..

En dag på stranden..

Känns som att de riktigt goa temperaturerna har lyst med sin frånvaro denna sommar.. Men om ändå bara solen skiner och vinden inte tar i så slår vi ihjäl några semestertimmar på stranden.
Vi är kvar i Lysekil och har inte bestämt riktigt hur vi gör resten av semestern. Igår fick jag en liten tjejkväll där vi råkade träffa gamla vänner från högstadietiden och så galet kul det var. Ren skär påfyllnad av energi!

Upp och ner - igen..

Vi är kvar i Lysekil, har under omständigheterna haft en bra helg. Och omständigheterna är dem att i fredags när jag och Hebbe var på stranden med fam Ö fick ett samtal att mamma var påväg i ambulans med en misstänkt propp i hjärnan. Chocken, rädslan och oförståelsen? Jag hade ju pratat med henne bara ett par timmar innan och hon lät hur pigg som helst.

Livet kan verkligen ställas på ände det har jag fått erfara mer än en gång.

Men vad som var en misstänkt propp var som tur fel, däremot har mamma värden i kroppen som inte alls är som de ska och hennes kollaps berodde på dessa. Hon är nu inlagd och vi har varit hos henne, tillbaka i den sjukhusmiljö som pappa förra året befann sig i. Vi väntar på att få klarhet i vad som verkligen är fel och vad som behöver åtgärdas. Tiden sniglar sig fram och jag vill bara ha tillbaka min älskade, vackra och friska mamma.

Semester

Soliga dagar och yoga mer eller mindre varje morgon.. Vilken sommar! Jag är dålig på att blogga men får uppdatera allt eftersom..

Här är bilder från morgonens pass!

Ingen dum utsikt..

Roliga kväll!

Det började lugnt men vi var hemma 02.30 och hade fantastiskt roligt. Är väl helt enkelt så det blir när man släpper ut fyra mammor som varit hemma med bebisar, hängt på öppna förskolan och i sandlådan i över 1 år!

Yoga vidare..

Regnet smattrar på rutorna, imorgon börjar H:s semester och då önskar vi att sommaren kommer på riktigt. Ikväll ska jag på afterwork med min mammaliga och så fort tillfälle ges så kör jag lite yoga. Min älskade vän K gav oss en sommarutmaning, att vi skickar en bild på en yogapose varje dag under sommaren. Love it!

En totalt ljuvlig grebbestadhelg och yoga på det!

Vi har det så galet gott i Grebbestad och fått årets första dag på havet. Alltså nyp mig i armen över denna vecka! Vilka soliga dagar och vilken inverkan det har på livet, livskvalitén och humöret. Jag älskar att få tanka soltimmar för att sedan långt där fram någon gång när hösten kommer kunna längta in till filmer , och mys under filt med tekopp i handen.

Men åter till dagen och ett bildrejs! Sen en tid tillbaka har jag tagit upp yoga, för snart 10 år sen så gick jag kurser på Göteborgs yogacenter. Lite sitter kvar i minnet och det går lätt att via appar uppdatera sig. Jag har inte kommit mig iväg på så många ledda pass som jag önskat, men i veckan ska jag på utomhusyoga och det bästa med träningsformen - du kan göra den näääär som helst och var som helst! Som tillexempel på stranden ;)

Goa dagar goa vänner..

Igår på dagen hängde vi hos bästa K i Askim, de fixade med kalas för Hebbe och vi åt glass och tårta så det sprutade  ur öronen..

På kvällen drog vi till vänner i Kärna och fick känna på årets första riktiga sommarkväll!

Idag på dagen har jag och Hebbe hängt med vänner (mammor, bebisar, barn) i aspenäs.

Och nu sitter jag på bussen hem efter en tjejkväll med vin och ladanmat!