Första ljuset tänt..



Idag är det första 1:a advent, så mysigt! Älsklingen och jag har varit i Lysekil sen igår, umgicks med min pappa och släkt. Och i förmiddags var vi på högmässan, urfint! Älskar julpsalmer och låtarna som de sjunger i Lyse kyrkokör på första advent - de ger rysningar.
När vi kom hem till Göteborg så gick vi en promenad och sen åkte vi och storhandla på Ica Maxi. Så nu är kylen och skafferiet fullt! Magen likaså efter att vi har ätit middag, och sen massa adventsfika - kanelgifflar, hembakt kardemummakaka och kolakakor... sen lite marabou uppepå ;) Mums det här aventsfika varje söndag :P


(1 Advent är kyrkoårets första dag. Den dagen får man sjunga de kända adventpsalmerna och -sångerna. Evangelietexten handlar om Jesus festliga intåg i Jerusalem. Folket ropade Hosianna och viftade med palmkvistar. Advent kommer av adventus som betyder ankomst.)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: din sis

Åh min sis vad mysigt ni har det! vi har oxå haft myskväll med pepparkakor o glögg. Men saknar dig o Elis och vårt adventsfika!! Älskar dig,

pussss

2008-12-01 @ 07:59:45
Postat av: me

Å gulle! Ska du uppdatera din blogg nu? Saknar dig som du vet i massor! Så du borde vara hemma istället för där! Älskar dig meee, pussar

2008-12-01 @ 15:31:28
URL: http://cut.blogg.se/
Postat av: Jannie

Ni hjälper väl till och röstar på mig som årets personliga blogg? See you there!



Pussa.

2008-12-02 @ 00:18:46
URL: http://chirlii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0