En kustsemester..

Ett bildregn över våra dagar i Lysekil. Nu är vi hemma igen, borta bra men hemma bäst?! Ja hemma är ALLTID hemma men samtidigt känns det lite vemodigt att kustsemestern är över. Att min vecka "hemma" på sommaren är gjord för iår. Den veckan då jag träffar gamla vänner, släkt och mina närmaste vänner. Den veckan då jag njuter av fantastiska bad, underbara vyer och enkelheten i en liten stad. Snabbt är man vid vattenkanten oavsett om det är en klippa eller strand och lika fort är man hemma. Här i Göteborg är det ett större projekt. 

Förr om åren packade jag väskan tidigt i juni och åkte inte tillbaka till Göteborg förrän slutet av augusti ibland början av september, då var sommaren lång i Lysekil och mycket hanns med. Jag minns längtan tillbaka till storstan efter många salta dagar.. Då såg jag alltid fram emot hösten för jag var så trött på sommaren. Det är inte så nu, vad jag då hann med på en HEL sommar ska försöka pressas in på en ynka vecka. Dessutom var denna sommaren i Lysekil helt annorlunda, prinsen Hebbe var med. Ja, livet förändras verkligen med barn! Det är så underbart men det innebär också att ge avkall på vissa saker. Inga utekvällar, inget after beach eller måndagsklubb, inga sena nattbad eller vin på en klippa med vänner. Det är intensivt med bebis och tiden för de där "egna" fria och bekymmerslösa nöjena är begränsade. Kan Ni tänka er att jag hade en kuvertväska och högklackat med mig i packningen??!? -Hur tänkte jag där??? Antagligen var det gammal vana, jag brukar ju alltid ha med mig sånt. Men igår när tjejerna gick ut gick jag och Hebbe hem, på förfesten satt jag osminkad i jeansshorts och det kändes märkligt att jag tittade på när de sminkade sig, att jag drack cola när de hade mojito i glasen.. SOM jag har längtat efter att bli mamma, och så lycklig jag är att Herbert förgyller mitt/vårt liv men så tacksam jag är att jag har många somrar att se tillbaka på där jag bara var Linda och inte Mamma Linda. Ja, saker och ting har nog sin mening trots allt.. Iallafall har allt sin tid och jag tror bestämt att det finns en plan för våra liv. 






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0