Valborg :)

Hjälp vad härligt det är med några lediga dagar! Är på praktik nu.. å som etablerad student är man inte van vid måndag-fredags veckor. Det innebär dåligt med stan det senaste för mig och käraste vän. Men kanske är det bra för pengarna har inte vuxit på träd den här månaden! Shit va fattig jag är.. Shoppade upp mina pengar i början av månaden.. bland annat en klänning :P
Fast blev typ helt förstörd då jag i början av veckan fick en inbjudan till utförsäljning av Honkydorys vårkollektion! Innebär det att jag betalt pengar som jag inte skulle behövt?? Såg senare att inbjudan var till Stockholm och var inte aktuellt för mig att ta mig dit.. Så jag slapp få veta om jag betalt pengar i onödan. Hade även fått en inbjudan till en "Pausefest", där det skulle bjudas på mat och dryck, vilket inte fanns i överflöd i mitt skafferi direkt. Övervägde starkt att ta med mig min mys dit för att slippa en kväll hemma på tom mage. Men upptäckte att även denna tillställning skedde i Stockholm! Innebär detta att jag varit en rikare människa om jag bott i Stockholm? Varför har inte Göteborg utförsäljningar och fester med gratismat?? En och annan VIP-kväll på Filippa K, och någon invigning då och då.. Men inget som drygar ut min kassa..


Inte nog med att den gångna månaden var tajt.. det såg inte bra ut när mina räkningar hamnade på 5500:- och jag har blivit störtkär i en väska som är alltför dyr för en liten plånbok! Men den e så fin! Påminner om Carries väska i "Sex and the City", den hon har då hon ska på teater och se Smith tillsammans med Burger. Fransarna är inte alls så långa och det är en lång rem så man kan ha den över axeln. Men den är sååå fin!

Måste nästan ha den imorn... vi ska ju ut på kvällen också. Lite grill hos min goings vän och sen Park (fixat inträdet där iallafall:P) Men det kommer bli en tuff månad! Framförallt om jag och K ska till Stockholm me.. jaja vi får se, det löser sig alltid;) hihi

Njut av de lediga dagarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0