ordspråk..

Tycker det är kul att leta efter dikter och ordspråk på nätet :) När jag var liten och fick min första allmänacka så läste jag alltid veckans ordspråk och ringade in de jag tyckte bäst om. Det följer några tänkvärda nedanför :

"Man bör aldrig glömma att societeten hellre vill bli underhållen än undervisad." -Adolf von Knigge

"Det skjønne som man ikke kan gjøre etter, det sverter man."

översättning: "Det vackra man inte kan härma, det svärtar man."

"Den, som stadig tænker på hævn, holder sine sår åbne."  - Francis Bacon 1561 - 1626

översättning: "Den, som ständigt tänker på hämd håller sina sår öppna"



Oj, jag som hade flera till att skriva men nu ringde H:s föräldrar och sa de var påväg hit och H är inte hemma så får ta hand om dom själv! Skriver ner fler en annan dag!

Kramar!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0