En prinsessatjej

192645-3

Visst kan jag låta melankolisk, visst kan jag verka sorgsen. Men sanningen är att jag egentligen är  ganska glad, någon som skrattar ofta och älskar att leva. Fast hela livet har jag varit hemsökt av tankar, oförståeliga känslor  och dynamik. Och det sista ordet förklarar mig bättre än något annat - Jag är dynamisk, inte tokig, inte galen utan dynamisk. Kommer aldrig att bli en prinsessatjej, en sån som är så vacker på utsidan och livet tycks vara så anspråkslöst. Jag analyserar för mycket för att behålla livet enkelt. Kommer aldrig bli en prinsessatjej som kan hålla sig sval, skön och ouppnåelig. Jag grubblar för mycket för att behålla mig gåtfull. Jag söker inte beundran utan förståelse, jag är varm och uttrycksfull. Men inte statisk, utan befinner mig hela tiden i rörelse. Vill upptäcka nya känslor, nya uttryck och nya mönster. Vill ha någon med mig på den vägen, någon som utmanar och inte uttröttar. För jag kommer aldrig bli en prinsessatjej, jag är redan en drottning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0