Spybar fylla...

Helgen är här och det är dags att kategorisera olika nivåer av berusningstadie. Vi har myntat ett begrepp kallat "spybar fylla", låt mig redogöra för uppkomsten av detta namn:

Jag tillsammans med K och E var i Stockholm en helg för att besöka T. Han är en underbar människa i vårt liv, och vi har haft lyckan att känna honom sen vi alla var barn. T är chefsredaktör på en utvikstidning för glaumormodeller som de så graciöst väljer att kalla det. E som också var i mitt och K-s resesällskap är snickare och en av dom roligaste, charmfullaste personer jag vet. Tillsammans skulle vi fyra ut på kvällen, vi hade tänkt ta det ganska lungt då det bara var fedag än så länge och helgen kändes lång. Så vi begav oss till söder för att hitta något hak att spendera kvällen på. T visste ett ställe där ölen var väldigt billig och vi var inte sena på att gå dit.

Fyra rundor öl senare, började jag och K som drack på tom mage att bli aningen snurriga. Killarna var av en annan kaliber och fortfarande mycket sansade. Efter ytterligare ett par öl gick mina ögon i kors och K-s tal hade blivit illa tilltygat. Dock var hennes syn fortfarande i god form och hon hade lagt märke till en kille nere vid baren..
- Alltså jage shlår vad om att ja kan få den däer killen däer nere, säger K
T och E lystnar uppmärksammat...
-Ja men fasen det är klart du kan det, svarar E
- Tror ni meij inte? frågar K misstänksamt
- Nämen gå ner och snacka med honom, säger T

K har i samma stund rest sig från bordet och begett sig med stapplande steg mot snubben i baren. Hon håller ölen med ett stenhårt grepp i ena handen. Ölen vill dock inte hålla sig kvar i glaset, men det är inget som berör K iallafall...

-Heaj K heater jag! och en mycket blöt hand sträcks fram till killen framför
-Hej, Axel heter jag

K vinglar fram och tillbaka likt en åkattraktion på liseberg... Och golvet liknade en swimmingpool efter ölen som skvalpade ut ur glaset

-Shite vae blööt det äre här! säger K för att få igång ett samtalsämne och tittar ner på golvet...
-Ja, det skulle ju kunna komma från ditt glas! säger killen irriterat som nu fått hela sina byxor nerspillda

K tittar bestörtat på sitt glas som gått från fullt till halvtomt, hon vänder på klacken och går upp mot vårt bord igen.

-Hur gick det då, va han villig? frågar T
-Näe han måeste vart bög eller nåett, svarar K

Ett par timmar senare var vi på väg mot city och skulle ta T-banan in. E och T har fått kontakt med en mycket tilltalande blondin. De visade på deras bästa och vassaste sidor och hoppas denna fisk skulle hamna i nät. Jag och K hade kommit lite på efterslänten, men var nu ikapp. K yttrar kommentaren -Alltsåe tjejen va inte mea dom däer killarna, de äre skitäckligha alltså! Tjejen går ifrån T och E som står helt förstörda kvar och tittar längtande efter henne. Tågresan in till stan var mycket otrevlig då en och annan svordom och förbannelse föll över varandra i det gamla kompisgänget. E och T uppskattade inte K beskrivning av dem!

Utanför Spybar, mina minnen är mycket suddiga här måste jag medge. Men vi kom snabbt in iallafall, då T drog i sina kontakter..Trappan upp till barerna på spybar kändes som mount evrest, men en vilopaus tillföll efter första trappan vid garderoben...

Fram till baren, två snabba shot... Viola! Spybar fyllan hade slått in, hela världen snurrade, alla stod i vägen för en. Jag och K fann ett fönster där vi satte oss, utan att prata med någon, utan att röra oss, all koncentration gick åt till att titta på en och samma fläck. Minsta lilla rörelse skulle resultera i ovälkomnade överraskningar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0